معرفی آلفارومئو 4c اسپرت کوچک و پرقدرت

خودرواسپرت

- 97/08/15
معرفی آلفارومئو 4c اسپرت کوچک و پرقدرتپیشرفت تکنولوژی و فناوری ظرف چند سال اخیر شاهد عرضه نسل جدیدی از موتورهای توربو در جهان باعث شده حتی علیرغم وجود قوانین سخت گیرانه محیط زیست و گمرک، همچنان زمینه بهبود عملکرد خودروها فراهم باشد آلفارومئو در این میان یک قدم از سایر خودروسازان جهان پیشی گرفته و با ترکیب تکنولوژی های مربوط به موتورهای پیشرفته توربو تزریق مستقیم، گیربکس های فوق سریع دوبل کلاچ و شاسی های بسیار سبک وزن فیبرکربنی، معجونی اقتصادی از سرعت و چابکی را پدید آورده که با توجه به حجم پیشرانه 1.75 لیتری یکی از سریعترین خودروهای جهان محسوب می شود.
معرفی آلفارومئو 4c اسپرت کوچک و پرقدرت
آلفارومئو پس از فراز و نشیب های بسیاری که در طول تاریخ غنی خود داشته است. آلفا 4C را به عنوان پرچمدار نسل جدید محصولات خود معرفی کرد و همه نگاه ها را به سمت خود جلب کرد. یک سوپرکوپه موتور وسط دو نفره با ابعاد کوچک، آن هم در قرن 21 میلادی به مانند رویا برای تمام دوستداران این برند ایتالیای می ماند.
در داخل اتاق با ظاهری کاملا متفاوت روبه رو هستیم. فضای کابین این کوپه دو نفره به قدری کوچک است که انگار سوار بر یک خودرو هاچ بک شهری شده اید.با توجه به ارتفاع شاسی فیبرکربنی، کوتاهی درب ها و ارتفاع خودرو، سوار و پیاده شدن تبدیل به یک چالش اساسی به نسبت خودروهای عادی می شود. کیفیت قطعات داخل کابین چنگی به دل نمی زند، و انگار فقط فقط آلفا به کارگذاشتن تجهیزات مرسوم با کمترین کیفیت بسنده کرده است.

برای این که متوجه شوید چگونه صندلی ها شما را در بر می گیرند، باید گفت که اگر قدتان کمی بلند باشد، فرمان شبیه به حرف D این خودرو، به کلی دید بخش آمپرها را مختل می کند و اوضاع دید عقب هم رو به وخامت می رود.
البته جلو پنجره V شکل نشان دهنده هویت واقعی این سوپرکوپه است. چراغ های بزرگ بیضی شکل که بر روی سپر خودرو امتداد پیدا کرده اند و مجهز به LED های ریز و دایره ای شکل جدا از هم هستند تا کاپوت به نسبت بزرگ که با شیبی ملایم که در دو طرف آن امتداد جلو پنجره V شکل وجود دارد از جزییات مهم طراحی در بخش جلوی خودرو است.در بخش کناری ورودی هوای موتور در یک سوم انتهایی بدنه قرار دارد و خط ملایمی که از سپر عقب حجیم شده تا روی درب خودرو امتداد پیدا کرده است مواجه هستیم.

فاصله دو محور این مدل در حدود 2.37 متر است که آن را تبدیل به یکی از کوچک ترین کوپه های عرضه شده در بازار می کند. به همین دلیل چرخ های 18 اینچی در جلو و 19 اینچی در عقب، جلوه بزرگ تری به نسبت بدنه دارند که این مسئله درصورت تعویض چرخ ها با سایز بزرگتر تشدید هم خواهد شد.نکته عجیب در خصوص آلفا 4C، بسته بودن کاپوت جلویی خودرو است که تنها خود شرکت سازنده مجاز به باز کردن آن است و برخلاف سایر خودروهای اسپرت موتور عقب، حتی فضایی برای قرار دادن چمدان نیز به خریداران ارائه نمی دهد.

باید عنوان کرد که 4C کوچک ترین موتور موجود بین تمامی خودروهای موتور وسط را دارا است.یک موتور 4 سیلندر خطی توربوشارژ شده به حجم دقیق 1742 cc با حداکثر قدرت 237 اسب بخار در دور 6000 rpm و گشتاور 350 نیوتن متری که در دور 2200 rpm به حداکثر میزان خود می رسد.جعبه دنده 6 سرعته دوال کلاچ هم وظیفه انتقال قدرت هم به صورت اتوماتیک و هم به صورت تعویض دستی به کمک شیفترهای پشت فرمان را بر عهده گرفته و این قدرت را تنها به چرخ های عقبی می فرستد.

فرمان آلفا به قدری سفت و خشک است که در سرعت های پایین نیازمند قدرت ماهیچه ای قابل توجهی برای حرکت دادن آن هستید. سیستم تعلیق خشک و ارتفاع پایین خودرو و شنیدن صدای برخورد سنگ ریزه های جاده به بدنه خودرو حس سواری یک کارتینگ را به سرنشینان القا می کند.صدای موتور به راحتی به داخل کابین ورود پیدا می کند. می توان به کلی دور سیستم صوتی این خودرو را خط کشید و از فریاد نه چندان پرحجم پیشرانه لذت برد.
آلفا 4C به هیچ وجه رانندگی عادی شهری که به دنبالش هستید را عرضه نمی کند و این مسئله با توجه به وضعیت خیابان های شهری کشور ما تبدیل به یک چالش اساسی برای شما خواهد شد.
advertising