کانسپت جدید پژو 508 اسپرت Engineered معرفی شد

خودرواسپرت

- 97/12/04
کانسپت جدید پژو 508 اسپرت Engineered معرفی شدپژو با رونمایی از نسخه‌ی جدید از سدان 508همه را غافلگیر کرد. این مدل مفهومی جدید 508 Sport Engineered نام دارد و در نمایشگاه خودروی ژنو 2019 پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود. پژو با این خودرو شمه‌ای از آینده‌ی محصولات الکتریکی شده و پرفورمنس خود را نشان داده است.پژو از مدل جدید 508 هیبرید به‌عنوان پایه و اساس ساخت مدل 508 Sport Engineered استفاده کرده است درحالی‌که مدل مفهومی از نظر طراحی، توانایی‌های حرکتی و راندمان در سطح بسیار بالاتری قرار می‌گیرد.
کانسپت جدید پژو 508 اسپرت Engineered معرفی شد
نیروبخش این خودروی مفهومی پیشرانه‌ی پیورتک 200 است که با یک واحد الکتریکی 110 اسب بخاری همراه شده و نیرویش را به چرخ‌های جلو می‌فرستد. دومین واحد الکتریکی که خروجی 200 اسب بخاری دارد نیرو را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. کل گشتاور این مجموعه برابر با 500 نیوتون متر بوده و پژو می‌گوید محصول جدیدش قادر است تنها در 4.3 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت 250 کیلومتر در ساعت را ثبت نماید. این سدان همچنین از باتری 11.8 کیلووات ساعتی استفاده کرده و برد 50 کیلومتری در حالت تمام الکتریکی دارد

پژو با افزایش قدرت موتور این خودرو اقدام به تقویت سیستم تعلیق نیز کرده است به طوری که ارتفاع خودرو پایین‌تر آمده و عرض محورها نیز افزایش پپدا کرده‌اند. سیستم فرمان نیز بهینه‌سازی‌هایی را تجربه کرده است و در انتها نیز برای دستیابی به بهترین چسبندگی از تایرهای میشلن Pilot Sport 4S استفاده شده است.

پژو 508 Sport Engineered باتوجه‌به این مشخصات باید از نظر ظاهری نیز متمایز از مدل‌های استاندارد508 باشد. به همین منظور پژو از سپرجلوی جدیدی در این خودرو استفاده کرده است که با استفاده از فناوری چاپگر سه‌بعدی ساخته شده است و می‌تواند هوا را به بهترین شکل ممکن به سمت رادیاتور هدایت کند. دیفیوزر عقب نیز به همین منوال طراحی و ساخته شده است و کمترین مقاومت را دربرابر هوا ایجاد می‌کند. در دو سمت بدنه‌ی این خودرو نیز دو بالچه‌ به چشم می‌خورند که کار آن‌ها کاهش ضریب آیرودینامیکی است. رنگ در نظر گرفته شده برای بدنه نیز بسیار زیبا و خاص است و با نام Selenium Grey شناخته می‌شود.

پژو همچنین دستی بر کابین کشیده است. صندلی‌های کامفورت فیت جدید با پوشش چرم و آلکانترا، غربیلک فرمان مرغوب با پوشش آلکانترا و فیبر کربن و… بخشی از تغییرات بخش داخلی 508 اسپورت کانسپت هستند. سقف، ستون‌های A و پانل‌های سه‌چهارم نیز دارای پوشش آلکانترا هستند.پژو هنوز اعلام نکرده است که آیا مدل Sport Engineered وارد خط تولید می‌شود یا تنها به‌صورت یک طرح مفهومی باقی خواهد ماند
advertising