رونمایی از شاسی بلند تمام الکتریکی Nio ES6

خودرولوکس

- 97/10/01
رونمایی از شاسی بلند تمام الکتریکی Nio ES6شرکت چینی سازنده خودروی الکتریکی که قبلا مدل سوپراسپرت برقی EP9 و شاسی‌بلند لوکس ES8 را عرضه کرده است، مدل سومی را به مجموعه‌ی محصولات برقی خود اضافه کرد نیو به تازگی محصول جدید خود را معرفی کرده که یک شاسی بلند است و با نام ES6 شناخته می‌شوداین خودرو که از همان شاخصه‌های مدل بزرگ‌تر ES8 برخوردار است وارد کلاس ارزان‌تری شده و همین کار می‌تواند فروش Nio را افزایش دهد. این خودروساز که معمولاً به عنوان تسلای چینی‌ها شناخته شده ES6 را یک شاسی‌بلند الکتریکی هوشمند، پرفورمنس و کارا معرفی نموده است
رونمایی از شاسی بلند تمام الکتریکی Nio ES6
خودروی برقی Nio ES6 در این رویداد با عباراتی مانند «کارایی بالا»، «شعاع حرکتی بالا» و «هوشمند» معرفی شد و اطلاعات فنی کمی تاکنون درباره‌ی آن منتشر شده است. قوای محرکه‌ی این شاسی‌بلند از دو پیشرانه‌ی الکتریکی تشکیل شده که قدرت 536 اسب بخاری دارد. مدل پرچم‌دار نیز دارای سیستم چهار چرخ محرک می‌باشد. البته این ترکیب معمولاً در خودروهای الکتریکی دیده نمی‌شود. ES6 دارای پیشرانه‌ی مگنت دائمی کارا PM با خروجی 215 اسب بخار و پیشرانه‌ی القای پرفورمنس IM است که خروجی آن به 322 اسب بخار می‌رسد.پیشرانه‌ی اولی مسئول رانندگی روزانه با سرعت‌های پایین بوده درحالی‌که پیشرانه‌ی دوم برای شتاب گیری سریع و سرعت‌های بالا بکار می‌رود. Nio می‌گوید ES6 اولین خودروی الکتریکی است که از پیشرانه‌ی PM و IM استفاده کرده و مدعی است این ترکیب کارا باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش قدرت خودرو می‌شود.

نسخه‌ عملکردی (پرفرمنس) نیو ES6 با باتری 84کیلووات‌ساعت (آپشن) عرضه خواهد شد و طبق استاندارد NEDC می‌تواند شعاع حرکتی 510کیلومتر ارائه دهد. همچنین نسخه‌ی پایه این خودروی برقی از باتری 70 کیلووات‌ساعت بهره می‌برد که شعاع حرکتی حدود 410کیلومتر ارائه می‌دهد. در شاسی و بدنه خودروی الکتریکی نیو ES6 از پلاستیک تقویت‌شده با آلومینیوم مستحکم با مقاومت بالا و فیبر کربن استفاده می‌شود که کمک موثری به کاهش وزن آن می‌کند. همچنین ضریب درگ 0.28 به آن قابلیت آیرودینامیکی مناسبی برای حرکت در جاده می‌دهد.

از نظر طراحی، ES6 شبیه برادر بزرگ‌تر است. این خودرو در مقایسه با ES8 کمی کوتاه‌تر و نازک‌تر بوده و طول و پهنای آن به ترتیب 4850 و 1965 میلی‌متر می‌باشد. فاصله‌ی بین محوری نیز اگرچه 2900 میلی‌متر است اما کاملاً مناسب بوده و اجازه‌ی پیکربندی 5 و 7 نفره کابین را می‌دهدبخش داخلی خودرو از یک صفحه لمسی بزرگ که دارای هوش مصنوعی NOMI می‌باشد سود می‌برد. غربیلک فرمان D شکل، صندلی‌های اسپورت، پوشش سقف میکرو فیبری و… از جمله شاخصه‌های کابین هستند. به‌صورت سفارشی هم می‌توان کابین و صندلی‌های چرم ناپا را انتخاب کرد.

قیمت Nio ES6 از 51800 دلار آغاز می‌شود. البته این قیمت برای مدل دارای باتری کوچک‌تر و تنظیمات دو پیشرانه‌ای 214 اسب بخاری اعلام شده است. مدل پرچم‌دار قوی‌تر قیمت حدود 57600 دلاری برای نسخه‌ی 70 کیلووات ساعتی و 64850 دلاری برای مدل 84 کیلووات ساعتی دارد. اولین نمونه‌های ES6 جدید با آغاز ماه ژوئن 2019 به مشتریان چینی تحویل داده خواهند شد
advertising