بررسی و مشخصات کراس اوور کوچک سوزوکی ایگنیس

خودرواسپرت

- 97/11/01
بررسی و مشخصات کراس اوور کوچک سوزوکی ایگنیسنشان ایگنیس آخرین بار 10 سال پیش دیده شده بود اما باید گفت که آن سوپرمینی بلندقد هرگز توجه عموم را به خود جلب نکرد و در حقیقت یک خودروی پرفروش نبود. با توجه به بازار شاسی بلندها که در طی چند سال گذشته رونق خوبی داشته‌اند می‌توان گفت آن خودرو جلوتر از زمان خود بوده است.سوزوکی قبلاً نیز از نام Ignis استفاده کرده است و بین سال‌های 2000 تا 2008 هاچبکی کوچک را با این نام عرضه می‌کرد اما در نسل جدید تبدیل به کراس‌اووری کوچک شد که به همراه یک نمونهٔ کانسپت در نمایشگاه توکیو 2015 معرفی گردید
بررسی و مشخصات کراس اوور کوچک سوزوکی ایگنیس
این خودرو از پلتفرم جدید سوزوکی بهره برده و قطعات خود را با بالنو و نسل بعدی سوپرمینی سوئیفت به اشتراک می‌گذارد. ایگنیس در حقیقت یک کراس اوور شهری همانند فیات پاندا چهار چرخ محرک است. سوزوکی خودروهایی چون فیات 500 و واکسهال آدام را نیز حریف خود می‌داند بنابراین ایگنیس باید عملکرد مناسبی داشته باشد.با 3.7 متر طول این خودرو کمی بزرگ‌تر از هیوندای i10 بوده اما با توجه به نمای جلوی جذاب، بدنه‌ی نازک، خط سقف زاویه‌دار و قوس چرخ‌های ترد یکی از متمایزترین خودروهای شهری به شمار می‌رود. این خودرو را دوست داشته باشید یا نه اما شکی وجود ندارد که ایگنیس شخصیتی واقعی دارد که تنها رقبای جذاب می‌توانند آن را دوباره‌سازی کنند.

موتوراین کراس اوور کوچک به‌صورت استاندارد قدرتی برابر با 90 اسب بخار و گشتاوری معادل 118 نیوتن متر دارد درحالی‌که برای آن یک سیستم هیبریدی خفیف هم به‌صورت سفارشی ارائه می‌گردد. این سیستم میکرو هیبرید که توسط سوزوکی SHVS (مخفف Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) نامیده شده است، نیروی ناشی از ترمز گیری را در یک باطری لیتیوم یون ذخیره کرده و به موتور استارت خودرو ارسال می‌کند. بدین ترتیب در مواقع موردنیاز مانند هنگام شتاب گیری یا شروع حرکت، قدرت کمکی کمی به موتور بنزینی اضافه می‌شود که موجب افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف سوخت خودرو می‌گردد. این سیستم هیبریدی که 3 اسب بخار قدرت و 5 نیوتن متر گشتاور به موتور بنزینی اضافه می‌کند، احتمالاً فقط برای موتور چهار سیلندر Dualjet ارائه می‌شود.

داخل خودرو متداول‌تر بوده اما احساس گران‌بهاتری نسبت به سایر خودروی شهری شرکت یعنی سلریو دارد. در روی داشبورد و درب‌ها شاهد طراحی و مواد دو رنگ هستیم و موارد قابل‌توجهی چون صفحه لمسی تبلت مانند و کنسول جدای سیستم تهویه شخصیت متمایزی برای ایگنیس ایجاد کرده‌اند.موقعیت رانندگی خودرو اندکی بالا بوده و کابین باریک است اما فضای شگفت‌انگیزی برای پاها و سر وجود دارد. این میزان فضا به لطف داشبورد کوتاه و دو صندلی پشتی انفرادی که از نوع لغزشی هستند ایجاد شده است. این خودرو فضای بیشتری نسبت به اکثر رقبای خود دارد و 4 سرنشین بالغ در سفرهای طولانی راحتی خوبی خواهند داشت.
advertising