نگاهی به نسل جدید سوزوکی جیمنی 2019

خودروآفرود

- 97/08/24
نگاهی به نسل جدید سوزوکی جیمنی 2019پس از رونمایی نسل جدید مرسدس‌بنز G کلاس، بسیاری از علاقه‌مندان خودرو حفظ اصالت این شاسی‌بلند لوکس را تحسین کردند. به‌ نظر می‌رسد که ژاپنی‌ها نیز به طرح کلی محصول قدیمی خود پایبند مانده‌اند. این خودرو که ظاهری شبیه یک مکعب دارد، از سال 1998 تا به امروز تولید می شود. طراحی عجیب و غریب این خودرو باعث شهرت آن شده است. جیمنی شاسی‌بلند کوچک سوزوکی است که تا به‌امروز در ۳ نسل و مدل‌های مختلف استیشن، ون، روباز، پیکاپ، و وانت بدون محفظه‌ی بار تولید شده است.
نگاهی به نسل جدید سوزوکی جیمنی 2019
البته ژاپنی‌ها در طراحی کابین مسیر دیگری در پیش گرفته‌اند و جیمنی جدید به نمایشگر لمسی در کنسول مرکزی مجهز شده است. نسل سوم جیمنی از سال ۱۹۹۸ تا امروز تولید شده است؛ به همین خاطر تماشای فضای داخلی مدرن در نسل جدید پیشرفت قابل توجهی محسوب می‌شود. در کنار تصاویر منتشرشده، اطلاعات اندکی مانند فریم نردبانی، سیستم تعلیق سه اتصالی مقاوم و سیستم چهار چرخ محرک (4WD) مجهز به دنده‌ی سنگین در نسل چهارم شاسی‌بلند کوچک سوزوکی تأیید شده است
.
سخه‌ی مخصوص ژاپن جیمنی از دو پیشرانه‌ی ۶۶۰ سی‌سی و ۱.۵ لیتری و گیربکس‌های ۵ سرعته دستی و ۴ سرعته اتوماتیک بهره می‌بردجیمنی با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر مشابه ساب‌کامپکت سوزوکی ایگنیس (Ignis) حداکثر ۸۸ اسب بخار قدرت و ۱۲۱ نیوتن‌متر گشتاور دارد. رینگ‌های ۱۵ و ۱۶ اینچی، کروز کنترل، دکمه‌ی استارت، دکمه‌های کنترلی روی فرمان، سیستم تهویه و ترمز اضطراری خودکار از دیگر ویژگی‌هایی جیمنی جدید است.
advertising