مشخصات ظاهری و فنی سوزوکی سلریو

خودرواسپرت

- 97/10/16
مشخصات ظاهری و فنی سوزوکی سلریوفروش سوزوکی سلریو از اوایل سال 2015 میلادی آغاز گردید، این خودرو جایگزین مدل‌های شهری این برند به نام‌های آلتو و اسپلش شد. درون این خودرو از اشکودا CITIGO وسیع‌تر بوده و حجم تجهیزات ارائه شده در آن از هیوندای i10 هم بیشتر است و هزینه نگهداری آن نیز از سئات MII پایین‌تر است.سوزوکی سلریو از انواع سوپر مینی محسوب می‌گردد و از ابعاد کوچکی هم برخوردار است. این خودرو از جدیدترین محصولات سوزوکی به شمار می‌آید و تاریخ شروع به تولید آن ماه آوریل سال 2014 میلادی است. در حال حاضر هم تنها در دو مکان تولید می‌شود یکی از این دو، کمپانی ماروتی هند بوده و دیگری هم شرکتی است در تایلند
مشخصات ظاهری و فنی سوزوکی سلریو

قوای محرکه


پیشرانه استاندارد این خودرو از هزینه نگهداری بسیار پایینی برخوردار است و مصرف سوخت آن 4.3 لیتر در صد کیلومتر و میزان گاز CO2 خروجی آن معادل 99 گرم در کیلومتر است که این میزان از آلایندگی، مالکین این خودرو را از پرداخت مالیات جاده‌ای معاف می‌گرداند. نسخه DUAL JET این خودرو هم از مصرفی معادل 3.62 لیتر برخوردار است.
توضیحات: پیشرانه‌های مجهز به سامانه DUAL JET دارای دو نازل پاشش سوخت برای هر سیلندر بوده و ازاین‌رو دارای مصرفی کمتر و شتاب نسبتاً بهتری نسبت به نمونه استاندارد هستند. در بازارهای دیگر نسخه دیزلی این خودرو هم ارائه می‌گردد که از پیشرانه‌ای 2 سیلندر و به حجم 0.8 لیتر برخوردار است.

نمای بیرونی


سوزوکی سلریو از نمای ظاهری بهتر و متناسب‌تری نسبت به اسلاف خویش، از جمله آلتو و اسپلش برخوردار است، این دو از زمره مدل‌هایی هستند که این خودرو جایگزینشان شده، اما درعین‌حال این خودرو قادر نیست که در این باب، به رویارویی با رقبایی همچون تویوتا آیگو و رنو توینگو برخیزد. در همان هنگام که بدنه جعبه‌ای این خودرو فضای داخلی جاداری را به سرنشینانش پیشکش می‌کند، کناره‌های بلند و صاف آن پهلو به پهلوی همتایانی چون پژو 108 شیک و زیبا و یا فولکس‌واگن UP! جذاب و گیرا جای می‌گیرد.

کابین


کابین این خودرو از کیفیت ساخت مناسب و مستحکمی برخوردار است. کلیت داشبورد آن به سمت پایین و به یک کنسول میانی بزرگ ختم می‌گردد که در آن کنترلرهای رادیو و سیستم گرمایشی جای گرفته‌اند. در بخش زیرین آن نیز یک سوکت USB و همچنین فضایی جهت استقرار تلفن (برای عمل شارژ) وجود دارد. نواری نقره‌ای فام و U شکل در میانه داشبورد آن نصب شده و جلوه درخشانی را برای آن مهیا نموده است. مضاف بر آن، در بالای دسته‌دنده و نیز پیرامون کانال‌های هوا هم از قطعات درخشان و براقی استفاده شده است. در مجموع، به‌کارگیری قطعات صیقلی و براق با رنگ‌های متضاد، جلوه متفاوتی را برای کابین یکنواخت و سرشار از قطعات پلاستیکی این خودرو فراهم نموده است.
advertising