کودیاک اشکودا به کمک ABT تقویت میشود

خودرولوکس

- 97/10/01
کودیاک اشکودا به کمک ABT تقویت میشودکودیاک یکی از مهم‌ترین محصولات اشکوداست. این خودرو به عنوان پرچم‌دار شاسی بلندهای این برند انجام‌وظیفه کرده و دارای موارد اشتراک متعدد با فولکس‌واگن تیگوان می‌باشدسریع‌ترین اس‌یووی هفت نفره دنیا در پیست نوربرگرینگ که اشکودا کودیاک RS با پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ دیزل است اما برخی افراد علاقه زیادی به پیشرانه دیزلی این خودرو ندارند. نسخه RS اشکودا کودیاک دیزلی، به یک پیشرانه 2 لیتری توربودیزل مجهز است که قادر به تولید بیشینه قدرت 236 اسب‌بخار است
کودیاک اشکودا به کمک ABT تقویت میشود
شرکت ABT نسخه بنزینی این خودرو را که به پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ TSI مجهز بوده را تقویت کرده است. این پیشرانه در حالت استاندارد قادر به تولید بیشینه قدرت 178 اسب‌بخار و بیشینه گشتاور 320 نیوتن‌متر است. با تغییراتی که ABT روی این پیشرانه اعمال کرده، بیشینه قدرت آن به مرز 213 اسب‌بخار و بیشینه گشتاور آن به مرز 360 نیوتن‌متر رسیده است. تا به امروز هیچ جزییاتی در خصوص عملکرد این نسخه منتشر نشده، اما با توجه به شتاب 8.2 ثانیه نسخه استاندارد کودیاک بنزینی، شتاب نسخه تیونینگ شده این خودرو قطعا به مراتب بهتر خواهد بود. ضمن اینکه بیشینه سرعت این نسخه نیز قطعا نسبت به 204 کیلومتر بر ساعت نسخه استاندارد، فراتر خواهد بود.

در کنار تقویت قدرت پیشرانه، شرکت ABT با تغییر سایز رینگ‌ها از 18 به 21 اینچ، ظاهر کودیاک را تهاجمی‌تر کرده است. در حالی که شاید برخی معتقد باشند رینگ‌های 21 اینچی برای اشکودا کودیاک بزرگ هستند، اما ابعاد بزرگ بدنه این خودرو، کاملا پذیرای نصب چنین رینگ و لاستیکی است.
advertising