بررسی هیوندای هاچ بک i30 N مدل 2018

خودرواسپرت

- 97/09/24
بررسی هیوندای هاچ بک i30 N مدل 2018کامل‌ترین خودروی اسپرت و هاچ‌بک هیوندای با جعبه‌دنده دستی i30 N است اگر از علاقه مندان به خرید اتومبیل های اسپرت هستید بی شک هیوندای i30 N می تواند برای سال 2018یکی از گزینه های شما باشد.
بررسی هیوندای هاچ بک i30 N مدل 2018
ظاهر این خودرو همچنان جمع‌وجور و دوست‌داشتنی است. قوای محرکه این خودرو در محور جلو قرار دارد و به پیشرانه 2 لیتری4 سیلندر توربو شارژ بنزینی مجهز است که وظیفه تأمین قوای محرکه را بر عهده دارد.پیشرانه پیش‌فرض، دارای 247اسب بخار قدرت است. نسخه بهینه‌شده‌ای از‌ این خودرو نیز موجود خواهد بود که به پیشرانه‌ای با قدرت 271اسب بخار مجهز خواهد شد. هر دو پیشرانه دارای گشتاور 354نیوتون متر هستند و نهایت سرعت 250کیلومتر بر ساعت خواهند داشت.

نسخه مجهز به پیشرانه قدرتمندتر در مقایسه با نسخه عادی، 0.3 ثانیه سریع‌تر است و در مدت‌زمان6.1 ثانیه به سرعت 100کیلومتر بر ساعت می‌رسد.اما نسخه بهبودیافته علاوه بر پیشرانه، مزایای دیگری نیز دارد. این مدل به سیستم پایداری الکترونیکی، چرخ‌های 19اینچی همراه با تایرهای پیرلی، بدنه با ارتفاع کمتر و سیستم اگزوز متغیر نیز مجهز شده است.
مدل‌های پایه i30N شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 6.4ثانیه‌ای دارد درحالی‌که شتاب مدل پرفورمنس با کاهش سه‌دهم ثانیه‌ای به 6.1 ثانیه می‌رسد. سقف سرعت هر دو مدل به‌صورت الکترونیکی به 250کیلومتر در ساعت محدود شده است.

سیستم فنر بندی این خودرو از نوع تطبیقی است که در کنار تایر های برند پیرلی و کیت بادی جدید قطعا شما را به خود جذب می کند.این خودرو در سال جدید آیرودینامیک تر شده است.هاچبک جدید کره‌ای‌ها دارای عملکردهای مخصوص N در سیستم اطلاعات سرگرمی خواهد بود که شامل نمایش حالت رانندگی، سیستم تعلیق، پیشرانه، تنظیمات گیربکس، تایمر طی یک دور پیست و… می‌باشد. همچنین یک سیستم کنترل لانچ و چراغ‌های زمان‌بندی تعویض دنده در هر دو نسخه تعبیه شده است.

از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به صندلی‌های بزرگ و اسپرت، ترمز دستی و نشانگر دنده‌ معکوس اشاره کرد که با گرم شدن خودرو، این نشانگر به رنگ قرمز درمی‌آید. این سیستمی است که قبلا در بخش خودروهای سری M بی‌ام‌و مورد استفاده قرار گرفته بود
این خودرو در رنگ‌های آبی، قرمز، سفید، خاکستری و مشکی قابل سفارش خواهد بود. هنوز قیمت نهایی آن اعلام نشده است؛ اما انتظار می‌رود هیوندای جهت رقابت با مهم‌ترین رقیبان i30 N یعنی فولکس‌واگن گلف GTI، سئات کوپرا و پژو 308 GTI، قیمتی نزدیک به این خودروها در بازه‌ی 30 هزار دلار، برای محصول جدید خود در نظر بگیرد.
advertising