مشخصات شورولت تاهو 2018 شاسی بلند بزرگ آمریکایی

خودروآفرود

- 97/08/18
مشخصات شورولت تاهو 2018 شاسی بلند بزرگ آمریکاییشورولت تاهو 2018 RST سریعترین و قویترین نسخه شورولت تاهو در طول تاریخ است که به پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 مشابه شورولت کاماروSS و کوروت استینگری مجهز شده است RST یک پکیج ظاهریست که تزیینات مختلفی نظیر رینگ‌های ۲۲ اینچی براق (به جای نمونه‌های ۲۰ اینچی) به همراه رگه‌های نقره‌ای رنگ، جلو پنجره مشکی، آینه‌های مشکی، شیشه‌ها و ریل سقفی مشکی رنگ را به بدنه و ظاهر خودرو اضافه می‌نماید.
مشخصات شورولت تاهو 2018 شاسی بلند بزرگ آمریکایی
در زیر کاپوت نسخه استاندارد، یک پیشرانه ۵.۳ لیتری V8 با قدرت ۳۵۵ اسب‌بخار به همراه یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک مشغول انجام وظیفه هستند. در نسخه‌های گران‌قیمت‌تر، نظیر نمونه مورد بررسی، مشتریان می‌توانند با سفارش پکیج RST6.2Lپرفورمنس، در ازای پرداخت مبلغ ۲۷۲۰ دلار (2820 دلار برای نسخه 4WD) شورولت تاهو خود را به پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 با قدرت ۴۲۰ اسب‌بخار و گشتاور 624 نیوتن‌متر مجهز نماید.در ضمن پکیج مذکور شامل گیربکس ۱۰ سرعته جدید جنرال موتورز موسوم به 10L80 با نسبت اکسل کوتاهتر و کمک‌فنرهای کنترل سواری مغناطیسی تطبیق‌پذیر به همراه کالیبراسیون پرفورمنس را شامل می شود. نسخه های چهارچرخ نیز محرک از یک ترانسفر-کیس دو سرعته فعال بهره‌مند خواهند شد. همچنین شورولت تغییراتی در میزان فشار وارده بر فنرهای سیستم تعلیق، در قسمت‌های جلو و عقب پدید آورده است.

وزن خودروی مورد بررسی، بعلاوه باک 98 لیتری پر از سوخت، به 2623 کیلوگرم می‌رسد که حدود 61 کیلوگرم کمتر از فورد اکسپدیشن 4X4 است. با در نظر گرفتن قرارگیری حدود 51.6 درصد از بر وزن تاهو بر روی تایرهای جلو، این خودرو از تعادل وزنی مناسبی بهره‌مند گردیده است.بلوک پیشرانه بزرگ V8 و همچنین درب کاپوت تاهو از جنس آلومینیوم ساخته شده‌اند تا در کاهش وزن خودرو اثرگذار باشند.شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت این خودرو معادل 5.7 ثانیه است که به میزان یک و نیم ثانیه سریع‌تر از نسخه استاندارد مجهز به پیشرانه V8 با حجم ۵.۳ لیتری بوده و در قیاس با فورد اکسپدیشن که به موتور ۶ سیلندر وی شکل، به حجم ۳.۵ لیتر و با قدرت ۴۰۰ اسب‌بخار مجهز شده، از عملکردی یکسان برخوردار است.
میزان چسبندگی تاهو RST در پیست مخصوص معادل 0.75g بوده که درست مشابه نسخه استاندارد است. این پارامتر برای فورد اکسپدیشن معادل 0.79g است. همچنین مسافت توقف شورولت تاهو RST از سرعت ۱۱۲ کیلومتربرساعت برابر 57.3 متر بوده که 2.4 کمتر از فورد و 0.9 متر کمتر از نسخه استاندارد تاهو است. البته مقداری کم‌فرمانی و همچنین کاهش قدرت ترمز در پی تکرار آزمایش ترمزگیری در این خودرو مشاهده شد، به طوری که مسافت توقف را به 61.9 متر افزایش داد.

حرکت خودرو در مسیرهای کوهستانی بسیار عالی بوده و نحوه تعویض دنده‌ها به گونه‌ای است که در این حین، خیلی به پیشرانه فشار وارد نشود به ویژه اگر در حال یدک کشیدن یک تریلر نیز باشید. ضمناً در صفحه کیلومترشمار این خودرو اثری از محدوده قرمزرنگ دور موتور مشاهده نمی‌شود چرا که حداکثر دور موتور پیشرانه در 5800rpm محدود شده است. صندلی ها راحت، پهن و جادار بوده و به خوبی روکش شده‌اند. اگر چه غربیلک فرمان حس خوبی را القا می‌کند اما مقداری سفت بوده و در هنگامی که نیاز به واکنش سریع است، تا حدی کند عمل می‌نماید.
داخل کابین این خودرو فضایی برای 7 سرنشین طراحی شده و بسیار جادار است و صندلی های ردیف سوم آن قابلیت جمع شدن و صندلی های ردیف دوم قابلیت تاشوندگی دارند. مطمعناً کسی که شورلت تاهو را انتخاب می کندبه دنبال فضا و ظرفیت حمل زیاد، ایمنی و …است نه سرعت و شتاب.
advertising