کمپانی سئات از شاسی بلند تاراکو رونمایی کرد

خودرولوکس

- 97/09/27
کمپانی سئات از شاسی بلند تاراکو رونمایی کردبزرگ‌ترین خودروساز اسپانیا و زیرمجموعه گروه فولکس‌واگن، از شاسی‌بلند تاراکو رونمایی کرد؛ جدیدترین محصول سئات تا اواخر امسال به بازار اروپا عرضه می‌شودسئات تاراکو 2019 در رده بالاتری نسبت به مدل‌های آرونا و آتکا قرار می‌گیرد. این خودرو از پلتفورم MQB مشترک با اشکودا کودیاک ساخته شده اما تاراکو 2019 از ظاهر تهاجمی‌ تری برخوردار است. نمای جلو این خودرو از زبان طراحی سئات تبعیت می کند و نمای جانبی آن یاداور فولکس واگن تیگوان و قسمت عقب آن ، شباهت‌هایی با اشکودا کودیاک دارد.تاراکو سومین شاسی‌بلند این خودروساز اسپانیایی است. سئات دو سال قبل حتی یک شاسی‌بلند هم عرضه نمی‌کرد اما حالا وضعیت فرق کرده است. تاراکو در جایگاهی بالاتر از آرونا و آتکا قرار می‌گیرد و از جمله رقبای آن می‌توان به اشکودا کودیاک، کیا سورنتو و نیسان ایکس تریل اشاره نمود.
کمپانی سئات از شاسی بلند تاراکو رونمایی کرد
چهار نوع سیستم محرکه هنگام عرضه در دسترس خریداران هستند. گزینه پایه یک پیشرانه 1.5لیتری بنزینی چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر با قدرت 150اسب بخار است و همراه با جعبه دنده دستی 6 سرعته و سیستم محرک جلو عرضه خواهد شد. خریداران می‌توانند آن را به پیشرانه 2.0لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با 190 اسب بخار قدرت، همراه با سیستم تمام چرخ محرک و جعبه دنده دوکلاچه هفت سرعته ارتقا دهند. پیشرانه 2.0 لیتری توربودیزل نیز با قدرت 150 یا 190 اسب بخار موجود است. هر دوی این پیشرانه‌ها دارای سیستم تمام چرخ محرک هستند، اما نسخه ضعیف‌تر با جعبه دنده 6 سرعته همراه است، در حالی که نوع قوی‌تر از جعبه دنده DSG هفت سرعته بهره می‌برد.

در داخل کابین تاراکو، یک صفه نمایش 8 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی وجود دارد که علاوه بر این سئات این خودرو را با یک صفحه آمپر دیجیتالی 10.25 اینچی عرضه می کند. تاکنون اطلاعات دقیقی از حجم فضای داخلی تاراکو منتشر نشده است. همچنین خریداران این خودرو می توانند به منظور افزایش کل ظرفیت ، سئات تاراکو را در دو تریم پنج و هفت نفره سفارش دهند.شاسی‌بلند جدید سئات همانند اشکودا بسیار جادار است. محفظه بار 700لیتری این خودرو تقریباً جادارترین محفظه در کلاس خود بوده و در صورت خواباندن صندلی‌ها این محفظه به 1775لیتر افزایش می‌یابد. صندلی‌های ردیف سوم همانند همه‌ی رقبا کاملاً تنگ بوده و واقعاً مناسب کودکان کوچک است.

تاراکو 2019 به صورت استاندارد به سیستم کمکی جلو با قابلیت تشخیص عابر پیاده و دوچرخه‌سواران، سیستم کمکی حرکت بین خطوط، سیستم تماس ایمنی اتوماتیک، سیستم کمکی پیش از تصادف و سیستم تشخیص واژگونی مجهز شده است.خریداران این خودرو می توانند سیستم پایش نقاط کور، کروز کنترل تطبیقی، سیستم کمکی اضطراری و سیستم کمکی چراغ‌ها را به صورت آپشن سفارش دهند.

تاراکو یکی از بهترین سواری‌ها بین شاسی بلندهای هفت‌نفره را دارد هرچند این فاکتور برای خریداران خیلی اهمیت ندارد. با این وجود فرمان تاراکو پاسخگو بوده و سریعاً تغییر جهت می‌دهد. تکان‌های بدنه نیز به خوبی کنترل شده که بخشی از آن به خاطر ارتفاع کمتر این خودرو در مقایسه با کودیاک می‌باشد.
تاراکو یک شاسی‌بلند خانوادگی فوق‌العاده جادار و راحت بوده اما این خودرو هم خالی از نقص نیست. در جایی که اشکودا کودیاک به خاطر ویژگی‌های ساده اما هوشمندانه‌ای همچون چتر پنهان داخل درها، یخ‌زدای پشت پوشش فیلتر سوخت و حفاظ‌های روی درب‌ها که از سایش آن‌ها با دیوار جلوگیری می‌کند متمایز می‌شود، سئات در پس‌زمینه قرار می‌گیرد
advertising