پیکاپ رم 2500 قوچ وحشی آمریکایی

خودروآفرود

- 97/08/08
پیکاپ رم 2500 قوچ وحشی آمریکاییرم این قوچ وحشی که طبق معمول پای ثابت معرکه‌های مخاطره‌آمیز است! رم در بین محصولات دوج تبدیل به یک برند شده. این پیکاپ آمریکایی آن‌قدر محبوب است وعلاقه مند دارد که دوج ظاهر آن را از تغییرات بنیادی دور نگه داشته و هم‌چنان آن را با همان حال‌وهوای همیشگی تولید می‌کند. پاورواگن اما نامی است که دوج روی رم 2500 زده تا محافظه‌کارها سراغ‌اش نیایند. پاورواگن بر پایه رم 2500 هوی‌دیوتی و مخصوص میادین سرسخت طبیعت ساخته شده و علاوه بر فهرست بلندبالای سخت افزارهای آفرودی، از یک جلوپنجره اقتباس شده از رم ربل هم بهره می‌برد! آینه‌های جانبی کشیده و لوله اگزوز کج بیرون‌زده‌اش داد می‌زنند که رم یک تراک سنتی است.
پیکاپ رم 2500 قوچ وحشی آمریکایی
این محصول تنومند و سخت جان دوج آن‌قدرها پیچیده و شلوغ نیست و در اوج سادگی بهترین حس را منتقل می‌کند. در مدل 2017، جلوپنجره که عنوانی نمادی در دوج رم در پیشانی‌اش شناخته می‌شود، دست‌خوش تغییراتی شده و با مدل معمولی متفاوت است. سپرهای جلو و عقب نیز در این ویرایش جذاب طراحی متفاوتی دارند و وینچ سپر جلو از همان اول تا انتهای مسیری که قرار است با آن طی کنید را برایتان تعریف می‌کند. هم‌چنین در جای‌جای بدنه عبارت پاورواگن هک شده تا فراموش نکنید با چه هیولایی طرف هستید.

فضای کابین نسبت به دیگر رقبا مدرن‌تر و پیچیده‌تر است و تعداد زیاد دکمه‌ها روی کنسول در نگاه اول گیج‌تان می‌کند. اما کابین رم پاورواگن یک ویژگی خاص نسبت به رقبای دیگر دارد. صندلی‌های منقش به طرح 3 بعدی عاج لاستیک که کاملا با روحیه آفرودبازان حرفه ای تناسب دارد. پاور واگن در مقایسه با مدل استاندارد 2.3 ارتفاع بیش‌تری از زمین دارد و ارتفاع‌اش از زمین به 14.3 اینچ می‌رسد.این قدوقواره این قابلیت را به پاور واگن می‌دهد تا بتواند در آب با عمق 76.2 سانتی‌متر حرکت کند. دیفرانسیل در هر 2 محور قابلیت قفل‌شوندگی دارد و لاستیک‌های 33 اینچی گودیر دورا تراک ابزار مناسبی برای تاخت‌وتاز در مسیرهای خشن به نظر می‌رسند. البته از نقش انعطاف‌پذیری فوق‌العاده چرخ‌ها در قابلیت دلچسب خارج جاده‌ای پاورواگن نیز نباید گذشت. تعلیق نیز در این نسخه خاص بهسازی شده و به میله نوسان با قابلیت قطع‌شوندگی مجهز است. همان‌طور که اشاره شد دوج در ساخت رم به سنت‌ها پایبند مانده و هم‌چنان معتقد است که یک پیکاپ قلدر باید از پیشرانه 8 سیلندر استفاده کند.

برخلاف رقبای آمریکایی ، دوج رم پاورواگن پیشرانه 8 سیلندر 6.4 لیتری مطابق با ذائقه آمریکایی را در دل خود جای داده. این پیشرانه 410 اسبی در میانه جدول خودروهای این مقایسه قرار می‌گیرد و با یک گیرباکس 6 سرعته که اهرم آن با فرم سنتی خودروهای آمریکایی قدیمی در پشت فرمان قرار دارد، جفت می‌شود. پس در مجموع باید گفت رم از نظر تکنولوژی و ویژگی‌های فنی مثل 2 رقیب دیگر به سمت مدگرایی نرفته و هم‌چنان اشتهای زیادی برای مصرف بنزین و ایجاد سر و صدای اضافی دارد!
advertising