بررسی نیسان لیف 2018 پر فروش ترین خودرو اروپا

خودرولوکس

- 97/10/03
بررسی نیسان لیف 2018 پر فروش ترین خودرو اروپانسل جدید نیسان لیف الکتریکی که جهت فروش در بازارهای اروپایی معرفی شد با طراحی جدید و تکنولوژی‌های فراوان از جمله سیستم نیمه خودران پروپایلوت نیسان وارد نسل دوم خود شده است.شرایط بازار خودروهای برقی نسبت به سال 2010خیلی تغییر کرده است؛ با ظرفیت مسافت بالای تسلا مدل 3 و شورولت بولت، نیسان لیف جدید باید رقابت سختی برای حفظ فروش خود خواهد داشت نسل جدید نیسان لیف توانسته تا به امروز در 51کشور جهان فروخته شود و تقاضا برای این خودرو، همیشه بالا بوده است
بررسی نیسان لیف 2018 پر فروش ترین خودرو اروپا

مشخصات ظاهری نیسان لیف 2018


نیسان لیف (Leaf) مدل 2018، طراحی زیبا و جذاب‌تری نسبت به نسل پیش خود دارد. خطوط شفاف‌تر و ظاهر متفاوت آن، با وجود طراحی آینده‌نگرانه، حس خودرویی آشنا و مستحکم را القا می‌کند. سقف سبک و عقب کامپکت آن، حس حرکت را زنده می‌کند. سبک طراحی جدید خودرو باعث شده تا بنظر برسد بدنه‌ی خودرو کوتاه شده است طبق اعلام طراحان نیسان، تمایل زیادی برای کاهش بیشتر ارتفاع خودرو و استفاده از چرخ‌های بزرگ‌تر برای افزایش جذابیت بصری بدنه وجود داشت؛ تیم طراحی تا جایی که به عملکرد، وزن و قیمت خودرو آسیبی نرسد، تغییرات لازم را در نسل جدید لیف اعمال کرده‌اند. در واقع نیسان لیف، بدون توجه به برقی یا بنزینی بودن آن، اکنون خودروی به مراتب خواستنی‌تری شده است.

بخش پیشرانه نیسان لیف


نیروبخش این خودرو پیشرانه الکتریکی با قدرت 147 اسب بخار است که باعث می‌شود لیف جدید ظرف مدت 8.2ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. بدین ترتیب لیف جدید 3.2 ثانیه سریع‌تر از نسل قبلی خود است.جدیدترین محصول الکتریکی نیسان با استفاده از شارژر سریع 50 کیلوواتی می‌تواند تنها در 40 دقیقه به 80 درصد شارژ خود برسد. در صورت استفاده از شارژر 7.5 کیلوواتی مدت 5.5 ساعت برای شارژ کامل خودرو لازم است درحالی‌که با استفاده از شارژر خانگی 3 کیلوواتی به 16 ساعت زمان نیاز خواهید داشت.
البته مشخصه کلیدی لیف جدید محدوده حرکتی آن است و نیسان تخمین می‌زند محصول جدیدش می‌تواند با یک‌بار شارژ مسافت 378 کیلومتری را طی کند که 128 کیلومتر بیشتر از مدل قبلی با باتری 30 کیلووات ساعتی است. پکیج باتری لیتیوم-یون نسل جدید لیف هم‌اکنون ظرفیت 40 کیلووات ساعتی دارد.

طراحی کابین لیف 2018


فضای داخلی بیشتر از آنچه که انتظار می‌رود راحت و لوکس است. موارد با کیفیتی چون صندلی‌های با چرم روزنه‌دار و میکروفیبر و دوخت آبی رنگ در خودروی مورد بررسی وجود داشت. کابین خودرو حس جادار بودن را به خوبی القا می‌کند و صندلی‌های جلو برای خودروی کوچکی مانند لیف، حتی برای افرادی با جثه‌ی بزرگ بسیار جادار هستند. در عقب نیز فضای بزرگ و جاداری را شاهد هستیم و سرنشینانی با قد حدود 180سانتی‌متر در این ردیف سفری راحت را تجربه خواهند کرد. با این که سقب خودرو ارتفاع کافی دارد ولی بخش انتهایی برای نشستن دو بزرگسال یا سه کودک کافی خواهد بود.

نیسان توانست در 8 ماهه ابتدایی امسال 26 هزار دستگاه لیف (Leaf) را به دست مشتریان اروپایی خود برساند. در واقع در هر10 دقیقه، نیسان لیف یک مشتری داشته است که البته براساس آمار این کمپانی فروش بیش از 8 هزار دستگاه از این خودروها به ناوگان‌های سازمانی تعلق داشته است براساس آمارهای این شرکت نیسان لیف در تمامی ماه‌های سال جاری از نظر فروش در صدر جدول حضور داشته است و بیشترین رشد فروش این خودرو متعلق به کشورهای اتریش، فرانسه، آلمان، هلند، پرتغال و اسپانیا است.همچنین این خودرو در نروژ نیز به عنوان پرفروش‌ترین و محبوب ترین خودروی سواری سال جاری تبدیل شده است
advertising