معرفی نیسان GT-R سفارشی مخصوص کشور ژاپن

خودرواسپرت

- 97/09/30
معرفی نیسان GT-R سفارشی مخصوص کشور ژاپننیسان GT-R در حدود 11 سال است که بر روی خط تولید قرار دارد و در حال حاضر خبری هم از نسل آینده آن به گوش نمی‌رسد. البته نیسان می‌گوید که نسل جدید آن را در دست توسعه دارد ولی معرفی آن احتمالا چند سال دیگر انجام خواهد شد. البته نیسان تاکنون نسخه‌های مختلفی از این خودرو را معرفی کرده که یکی از آنها در همکاری با ایتال دیزاین ساخته شده و GT-R50 نام دارد و با قیمتی بالاتر از 1 میلیون دلار فروخته می‌شوددر آستانه معرفی نسل دوم از موفق‌ترین اسپرت نیسان یعنی GT-R، این شرکت نسخه ویژه‌ای برای JDM (بازار بومی ژاپن) رونمایی کرد. اگرچه نیسان می‌گوید این خودرو به بهانه جشن حضور «نائومی اوزاکا» تنیسور نامدار ژاپنی به‌عنوان سفیر این شرکت، ساخته شده است؛ اما واقعیت آن است این خودرو حسن ختامی است برای نزدیک به 12 سال تولید موفقیت‌آمیز این کوپه محبوب.
معرفی نیسان GT-R سفارشی مخصوص کشور ژاپن
در کنار رنگ خاص بدنه نیسان یک اسپویلر کربنی در عقب و یک صفحه طلایی برای موتور در نظر گرفته. از دیگر ویژگی‌های این نسخه می‌توان به چراغ عقب LED و نیز رنگ بندی هماهنگ کابین با بدنه اشاره کنیم.برای خاص و منحصربه‌فرد ماندن این خودرو، نیسان تصمیم گرفته تا تنها 50 نسخه از آن را تولید کند و جزئیات مربوط به قیمت آن هم در زمان عرضه اعلام خواهد شد. این نسخه بالاتر از تمامی نسخه‌های نیسان GT-R استاندارد جای می‌گیرد.

کارشناسان طراحی بر این باورند که می‌توان رابطه معقولی بین ویژن توریزمو و GT-R50 پیدا کرد. با استفاده از تجربه و کمی خلاقیت ایده‌های بصری از نسل دوم این خودرو به‌صورت رندرهای گرافیکی منتشر شد. اگرچه هنوز راه زیادی تا رونمایی رسمی از نسل دوم کوپه اسپرت و محبوب ژاپنی‌ها مانده اما می‌توان آینده این خودرو را تا حدودی امروز به تصویر کشید.

نیسان تغییراتی نیز در این خودرو اعمال کرده است؛ مانند تعبیه چراغ سوم ترمز از نوع LED روی بال عقب جدید فیبر کربنی. به اضافه یک صفحه شیک که شماره سریال هر خودرو روی آن درج شده تا تاکیدی باشد بر اینکه، محصول فوق عضوی از یک سری محدود است.
advertising