پورشه پانامرا 10 ساله شد

خودرولوکس

- 98/02/06
پورشه پانامرا 10 ساله شدزمانی که پورشه در آوریل سال 2009 اولین نسل پانامرا را معرفی کرد، هیچ خودروی دیگری شبیه به آن در کلاس لوکس‌های چهار درب وجود نداشت.
سریعاً اصحاب رسانه درباره‌ی احتمال موفقیت یا عدم موفقیت پانامرا خبرسازی کردند اما ژرمن‌ها به سادگی از برنامه‌ی تولید 20 هزار دستگاهی در هر سال عبور نمودند. در کل پورشه بیش از 235 هزار دستگاه پانامرا را در بازارهای جهانی به فروش رسانده است.
پورشه پانامرا 10 ساله شد
میشائیل اشتینر عضو هیئت‌مدیره‌ی تحقیق و توسعه‌ی پورشه اظهار داشته است:
به عنوان پلتفرمی پیشرفته برای ارائه‌ی خلاقیت‌ها و نوآوری‌هایی که در سایر محصولات بکار می‌روند، پانامرا نقشی مهم در شکل‌گیری 10 سال گذشته‌ی تاریخ پورشه داشته است. با وجود نسخه‌های هیبریدی پرفورمنس، پانامرا هم‌اکنون نقش مهمی در حمل‌ونقل الکتریکی برند ما بازی می‌کند.
در طول تاریخ 70 ساله‌ی پورشه، مهندسان همواره تلاش داشته‌اند بهترین خودروی 4 نفره یا 4 درب را بسازند. در دهه‌ی 50 میلادی، آن‌ها یک خودروی 4 نفره را بر پایه‌ی مدل 356 و با نام تایپ 530 معرفی کردند. این خودرو از فاصله بین محوری بیشتر، درب‌های بزرگ‌تر و سقفی بسط یافته در عقب سود می‌برد.

سپس یک پروتوتایپ 4 درب با پایه‌ی پورشه 911 تولید شد و در دهه‌ی 80 میلادی نیز نسخه‌های طویل‌تر از 928 و تایپ 989 را مشاهده کردیم که یک کوپه‌ی 4 درب سطح بالا بودند.

در ادامه‌ی کانسپت های میراژ، متئور و فانتوم نیز معرفی شدند که نهایتاً راه را برای معرفی پانامرا باز کردند. نام این خودرو از مسابقات استقامت مکزیک یعنی کررا پانامریکانا گرفته شده است.

یکی دیگر از مدیران پورشه اظهار می‌دارد:
ما می‌خواستیم خودروی اسپورت 4 نفره با خط سقف سریع، درب پشتی بزرگ و فرمی هاچبک بسازیم.

اولین نسل پانامرا 10 سال پیش در مرکز اقتصاد جهانی شانگهای معرفی شد. پورشه پس از عرضه‌ی این خودرو اقدام به گسترش خانواده‌ی پانامرا کرد و نسخه‌های بنزینی، دیزلی و هیبریدی را به همراه مدل‌های دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک روانه بازار نمود. برخی مدل‌ها حتی با گیربکس 6 سرعته دستی نیز در دسترس بودند هرچند اکثر مشتریان گیربکس 7 سرعته دوکلاچه PDK را انتخاب نموده‌اند.

پورشه پس از فیس لیفت این خودرو در سال 2013 نسخه‌ی طویل‌تر پانامرا را برای مشتریان چینی معرفی کرد و تمامی مدل‌ها نیز با افزایش قدرت همراه شدند.

اما دومین نسل پانامرا که هم‌اکنون در بازار حضور دارد با نسخه‌های استاندارد و طویل‌تر و مدل کاربردی‌تر اسپورت توریسمو عرضه می‌شود. قدرت مدل‌های فعلی پانامرا بین 330 تا 680 اسب بخار می‌باشد.
advertising