نگاهی به دوج چارجر 1968 با تیونینگ جدید

خودروکلاسیک

- 97/09/06
نگاهی به دوج چارجر 1968 با تیونینگ جدیددر سال 1966تولید چارجر برای رقابت با مدلهایی همچون باراکودا و ماستنگ و بر روی پلت فرم سایز متوسط کرنت رسما اغاز شد. قیمت پایه برای دوج چارجر 3122دلار بود. طراحی داخلی چارجر اوج هنر طراحان در ان زمان بود. طراحان به دو صندلی در جلو اکتفا نکرده و دو عدد نیز در عقب قرار دادند! کنسول وسط تنها محدود به قسمت جلوی خودرو نمی شد بلکه تا انتهای خودرو و صندلی های عقب نیز امتداد داشت.
نگاهی به دوج چارجر 1968 با تیونینگ جدید
با توجه به کاهش فروش چارجر در سال قبل واضح بود که این مدل به یک طراحی مجدد اساسی احتیاج دارد. چارجر جدید از سبک طراحی سود می برد که به ان بطری ذغال (coke bottle) می گفتند.طراحی گلگیرهای جلو و پنل یک چهارم عقب خودرو دلیلی بود بر استفاده ی طراحان چارجر جدید از سبک coke bottle. چرا که این قسمت ها طرحی همانند انحنای بطری ذغال را در ذهن تداعی می کردند. چراغهای عقب سرتاسری خودرو با نمونه ی مشابه کوروت تعویض شدند. Scoopهای (دریچه های) دوبل اضافه شده بر روی درها و درب موتور طراحی جدید چارجر را تکمیل می کردند. در این سال همچنین چارجر مدل R/T Road & Track را عرضه کرد. مدل R/T ورژن با عملکرد بالای(High Performance) چارجر بود. که به طور استاندارد با انجین 440مگنوم به قدرت 375 اسب بخار تولید می شد. در این سال 17665دستگاه چارجر به فروش رسید.

اما در یکی از نمایشگاه های خودرو یک دوج چارجر 1968که توسط یک فردی بنام یوهان اریکسون اهل سوئد تیونینگ شده که این مدل، در نمایشگاه سما 2017، توجه بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده بود.اریکسون اشاره می‌کند که این خودروی عضلانی و افسانه‌ای آمریکایی، طرفداران بسیاری در سوئد دارد و به همین منظور، وی به دنبال ساخت خودرویی بوده است که واژه‌ی «حماسی» را از نو تعریف کند

به همین منظور، پنل‌های بخش عقب و جلوی خودرو، برای جای گرفتن رینگ‌های بزرگ و دست‌ساز 24و 22اینچی عریض‌تر شده‌اند؛ سقف این چارجر به اندازه‌ی 40میلی‌متر کوتاه‌تر شده است تا بر روی شاسی شورولت کوروت مدل 2006قرار بگیرد. یوهان اضافه می‌کند که اولویت او و دوستانش در تیونینگ این چارجر، حفظ ظاهر کلاسیک و زیبای آن بوده است. البته تغییرات زیادی در زیر این پوسته‌ی زیبا انجام شده است؛ مثلا پیشرانه‌ی 10 سیلندر V شکل توئین توربوی دوج وایپر به قدرت 1000اسب بخار به همراه جعبه‌دنده‌ی 6 سرعته‌ی دستی.

در زیر کاپوت برقی این اثر هنری حاصل تلاش تیم سوئدی نمایان می‌شود؛ از هدرز دست‌ساز گرفته تا منیفولد ورودی همه نمایشی از توانایی‌های این تیم سوئدی و تسلط آن‌ها بر پیشرانه‌های آمریکایی است در نمای داخلی، یک کابین کاملاً سفارشی که با آلومینیوم تزئین شده است را شاهد هستیم. در بخش عقب خودرو و طراحی کلاسیک آن می‌پردازند. اگر طرفدار سیستم‌های صوتی هستید، با باز شدن در صندوق عقب برقی، مطمئناً لبخند خواهید زد؛ 21 اسپیکر سفارشی منتظر پخش انواع موزیک‌های راک اند رول آمریکایی هستند
advertising