نگاهی به جت شخصی هوندا الیت

خودروسایر

- 97/09/24
نگاهی به جت شخصی هوندا الیتکمپانی‌های متعددی را می‌توان یافت که علاوه بر خودرو در صنایع دیگر مخصوصا هواپیماسازی فعالیت می‌کنند. از میتسوبیشی گرفته تا مرسدس بنز به فعالیت در صنایع مختلف علاقه دارند. هوندا ایر کرافت در زمینه ساخت هواپیما بسیار فعال بوده و به‌تازگی نیز از هواپیمای هوندا جت الیت جدید با مشخصات قدرتمندتر رونمایی به‌عمل آورده است.
به‌تازگی هوندا ایرکرفت از یک هواپیمای ارتقاءیافته جدید با نام هونداجت الایت (HondaJet Elite) رونمایی کرده است که نسبت به نسل پیشین خود از مزایای چندی بهره می‌برد. تغییرات نسخه جدید هواپیمای هوندا شامل افزایش شعاع پرواز، بروزرسانی تجهیزات الکترونیکی هوانوردی و امکانات راحتی کابین می‌شود. شعاع پروازی مدل جدید، 396کیلومتر بیش‌تر از نسخه‌ی قبلی است.
نگاهی به جت شخصی هوندا الیت
هوندا جت الیت همچنین دارای ساختار تضعیف صدای مزاحم جدیدی است که باعث می‌شود سرنشینان صدای کمتری را در زمان پرواز بشنوند. دیگر تغییرات این هواپیما شامل عملکردهای مدیریت اضافی برای بهبود برنامه‌ریزی پرواز و همچنین سیستم‌های پایداری و حفاظت خودکار است که ایمنی این وسیله را در هوا افزایش می‌دهند.هوندا جت الیت جدید همچنین در کلاس خود بهترین راندمان سوخت و همچنین بهترین سرعت، ارتفاع و محدوده پروازی را دارد.

مسافت تیک‌آف در نسخه جدید هواپیمای هوندا الایت به 1064متر کاهش می‌یابد؛ درحالی‌که در نسخه قبلی این مقدار حدود 1200متر بود. بار مفید هواپیما از 1542کیلوگرم در نسخه قبلی، به1645 کیلوگرم افزایش یافته است و ظرفیت حمل مسافر در هواپیما نیز با توجه به افزایش قابلیت حمل بار، به 4 سرنشین (صندلی) محدود می‌شود.

میچیماسا فوجینو مدیر هوندا در این زمینه می‌گوید: هوندا جت الیت تمام تعهدات ما را نشان می‌دهد که مهمترین آن در زمینه پرفورمنس است. خلاقیت هوندا باعث شده تا مهندسان ما یکی از بهترین جت‌های شخصی را تولید کنند که توانایی پیمودن 2661 کیلومتر را دارد و از لحاظ تجهیزات یکی از بهترین‌هاست.این محدوده پرواز باعث می‌شود هرگونه مسافرت هوایی و تفریحی در محدوده دلخواه برای مشتریان فراهم شود. نسخه پیشین هونداجت الایت با قیمت 4.9 میلیون دلار به فروش می‌رسید؛ ولی قیمت نسخه جدید هواپیمای هوندا حدود 5.25 میلیون دلار برآورد شده است که به‌عنوان تنها عیب، شاید فقط برای طبقه خاصی از جامعه مناسب باشد

مشتریان می‌توانند این هواپیما را با رنگ‌های جدید بدنه همچون آبی، قرمز و نارنجی و همچنین سیستم صوتی سفارشی بخرند.برای مشتریانی که به تفریحات صوتی علاقه‌مند هستند، هوندا سیستم صوتی بانگیاوی (Bongiovi) را به‌عنوان اولین سیستم صوتی صنعتی بدون بلندگو در داخل کابین، به‌صورت گزینه اختیاری ارائه می‌دهد. سایر آپشن‌های هواپیمای هوندا شامل سرویس بهداشتی و آشپزخانه همراه با قهوه‌ساز و دو صندلی چرمی دورنگ می‌شود.
advertising