شاسی بلند جدید هوندا پاسپورت 2019 معرفی شد

خودروآفرود

- 97/09/09
شاسی بلند جدید هوندا پاسپورت 2019 معرفی شدچند وقت پیش شایعه شده بود که هوندا به دنبال برگرداندن نام پاسپورت است و اکنون پس از گذشت مدتی بی‌خبری هوندا در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس 2018 کراس‌اور سایز متوسط جدیدی با نام پاسپورت رونمایی کرده که می‌تواند فاصله‌ی بین کراس‌اورهای کوچک و بزرگ هوندا را پر کند.پاسپورت نام تازه‌ای در سبد محصولات هوندا نیست زیرا این شرکت ژاپنی بین سال‌های 1993تا 2002 از این نام برای یک اس‌یووی میان سایز استفاده می‌کرد. البته این خودرو در اصل همان ایسوزو رودئو بود که با تغییراتی جزئی توسط هوندا عرضه می‌شد. حال پس از چند سال غیبت، سازندهٔ ژاپنی تصمیم به احیای نام پاسپورت گرفته و نسل کاملاً جدیدی از این ماشین را در قالب یک کراس‌اوور میان سایز رسماً رونمایی کرده است.
شاسی بلند جدید هوندا پاسپورت 2019 معرفی شد
این بار هوندا محصولی کاملا جدید را بر اساس تقاضای بالای بازار برای خودروهای شاسی بلند تولید کرده است. مراحل توسعه و طراحی پاسپورت جدید در آمریکای شمالی انجام شده‌اند. تولید این خودرو نیز در کارخانه هوندا در شهر لینکلن در ایالت آلاباما انجام خواهد شد. زمان عرضه به بازار هوندا پاسپورت جدید سال 2019 است این خودرو چهارمین عضو هوندا در خط تولید آمریکا خواهد بود. در حال حاضر، مدل‌های پایلوت، HR-V، CR-V در این کشور به فروش می‌روند. خط تولید هوندا در سال گذشته نسبت به سال 2016، با رشد 5 درصدی مواجه شد و فروش خودروهای تجاری سبک نیز 4.2 درصد افزایش داشت اما فروش خودروهای سواری این برند با کاهش 2.5 درصدی در سال 2017 مواجه شده بود.

پاسپورت جدید یک کراس‌اور سایز متوسط5 نفره است که بین مدل CR-V و مدل بزرگ هشت نفره‌ی پایلوت قرار می‌گیرد. زیر کاپوت این خودرو شاهد استفاده از یک موتور 3.5 لیتری 6 سیلندر V شکل با قدرت 280 اسب بخار هستیم که نیروی آن به‌صورت استاندارد با یک جعبه دنده 9 سرعته خودکار به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. همان‌طور که می‌توان انتظار داشت، هوندا با سیستم چهارچرخ محرک i-VTM4 نیز به بازار عرضه خواهد شد.

سیستم چهارچرخ محرک i-VTM4 عملکرد جالبی دارد. این سیستم دارای یک سامانه‌ی تقسیم گشتاور الکترونیکی است که می‌تواند تا 70درصد نیرو را به چرخ‌های عقب انتقال دهد و حتی میزان دقیق نیرو بین چرخ‌های راست و چرخ عقب را نیز تعیین کند. این سیستم چهار نوع حالت رانندگی مختلف دارد و استفاده از آن قابلیت یدک‌کشی باری به وزن 2268کیلوگرم را نیز به پاسپورت می دهد. مدل تک دیفرانسیل دارای دو حالت رانندگی نرمال و برفی است و توانایی یدکش آن به 1588کیلوگرم کاهش پیدا کرده است.

در داخل پاسپورت بازهم شاهد نمایی بسیار مشابه پایلوت هستیم تا جایی که طراحی داشبورد، کنسول میانی و غربیلک فرمان آن‌ها کاملاً با یکدیگر یکسان است؛ بنابراین در اینجا هم غربیلک فرمان چهارپره و یک نمایشگر هفت اینچی در صفحه آمپر دیده می‌شود. پاسپورت همچنین به سیستم تهویهٔ اتوماتیک سه منطقه‌ای و سیستم صوتی با شش بلندگو هم مجهز شده است درحالی‌که در تیپ میانی EX-L صندلی‌های چرمی با گرم‌کن و تنظیم برقی، نمایشگر هشت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با سازگاری با اپل کارپلی و اندروید اتو، سانروف و دوربین دید عقب هم ارائه می‌گردد.

تمامی تیپ‌های هوندا پاسپورت جدید به‌صورت استاندارد از تجهیزات ایمنی خوبی برخوردارند و پکیج Honda Sensing نصب‌شده روی آن‌ها امکاناتی مانند سیستم ترمز خودکار اضطراری، سیستم هشدار برخورد از جلو، رادار هشدار بین خطوط، سیستم کمکی رانندگی بین خطوط، کروز کنترل هوشمند، سیستم هشدار خودروی عبوری از پشت و دوربین 360درجه موجودند.
advertising