روش پخت سوشی گیاهی

آشپزی و خوراکیغذای گیاهی

- 97/09/28
روش پخت سوشی گیاهیسوشی یکی از لوکس ترین خوراکی های دنیا است و قیمت آن معمولا در تمامی رستوران ها بالا است. با این حال یک آشپز ژاپنی توانسته با استفاده از روکش طلا یک وعده غذایی سوشی را ایجاد کند که به عنوان گران ترین سوشی دنیا در کتاب گینس ثبت شده است.

مواد لازم سوشی گیاهی


جلبک خشک شده :۱ بسته
برنج :1 پیمانه
سرکه:به مقدار لازم
شکر:1 قاشق چای خوری
خیار:1 عدد
پیازچه:به مقدار لازم

طرز تهیه سوشی گیاهی


1.از قبل برنج را به صورت معمولی کته درست کنید.
2.سرکه را با یک قاشق چای‌خوری شکر به خوبی مخلوط‌کنید. کمی نمک هم به آن اضافه کنید.
3.هر یک پیمانه برنج، به 1/4 پیمانه سرکه برنج نیاز دارد.
4.مخلوط سرکه و شکر را به برنج اضافه کنید و با قاشق آن را له کنید تا سرکه کاملاً به خورد برنج برود
5.جلبک سالم انتخاب کنید.سمت زبر باید به سمت بالا باشد و خط‌ها به سمتی باشد که می‌خواهید بپیچید.
6.کمی سرکه برنج به دستتان بمالید تا برنج به دستتان نچسبد، برنج را به روی جلبک بریزید و پهن کنید تمامی این کارها را باید به سرعت انجام دهید تا جلبک بیش از حد هوا نخورد.
7.حالا هر موادی که دلخواهتان است اعم از ماهی و … می‌توانید روی برنج قرار دهید.
8.مواد را در ابتدایی سوشی می‌گذاریم مواد نباید از سر و ته سوشی بیرون بزند. پس مواد را داخل تر قرار دهید. انتهای جلبک را که خالی است سرکه می‌زنید تا چسبنده شود. سپس جلبک را رول می‌کنید.( خیار را به صورت باریک برش میدهیم)
9.مت یا حصیر را پهن کنید. از حصیر برای فشرده‌سازی مرتب کردن و یکنواخت کردن سوشی استفاده می‌کنند اگر بخواهید با دست این کار هارا انجام دهید جای انگشت‌هایتان بروی سوشی باقی می‌ماند.
10.ضربه‌ای به سر ته سوشی می‌زنید. با دستتان حصیر را فشرده کنید. برای چند دقیقه سوشی را در جایی خنک قرار دهید تا خودش را بگیرد تا برای برش آماده شود
11.ابتدا با چاقوی مخصوص برش سوشی، سوشی را از وسط برش می‌زنید، بعد هر تکه را دوباره از وسط به دو نیمه و باز برشی دیگر. هنگام برش به چاقو فشار نیاورید زیرا لبه‌های سوشی بد فرم می‌شود.
12.و در آخر می‌توانید سوشی را به همراه ترشی زنجبیل،سویا سس میل کنید.
advertising