آموزش تهیه کاسترد لیمویی چای سبز

آشپزی و خوراکیدسر

- 97/09/19
آموزش تهیه کاسترد لیمویی چای سبز

مواد لازم برای طرز تهیه کاسترد لیمویی چای سبز:


خامه: 100 گرم
شکر ریزدانه: 100 گرم
زرده تخم مرغ: 7 عدد
چای سبز کیسه‎ای: 4 عدد
آب جوش: 1 پیمانه
لیمو ترش: 1 عدد
گلابی :1/2 عدد
سیب :1/2 عدد
طالبی :1/4 عددکاسترد لیمویی چای سبز

نحوه تهیه کاسترد لیمویی چای سبز:


1.برای روش تهیه کاسترد لیمویی چای سبز ابتدا چای‎های کیسه‎ای را در یک ظرف دهان باریک کوچک ریخته، آب جوش را اضافه می‎کنیم و در آن را می بندیم. پس از چند بار بهم زدن 10 دقیقه کنار می‎گذاریم تا دم بکشد. چای‎های کیسه‎ای را جدا کرده و ده دقیقه دیگر کنار می‎گذاریم تا سرد شود.

2. با همزن دستی زرده‎های تخم‎مرغ را همراه با شکر در کاسه‎ای متوسط هم می‎زنیم تا کاملا در هم ترکیب شوند. کرم بدست آمده را در یک تابه کوچک ریخته، بر روی حرارت خیلی کم قرار می‎دهیم تا جوش بیاید. همزمان باید دائم هم بزنید تا کرم نبرد.

3. خامه را بر روی کرم تخم مرغ می‎ریزیم و با همزن دستی هم می‎زنیم تا به خوبی ترکیب شوند. در ادامه نیمی از چای سبز را با کاسترد مخلوط کرده، در یک پارچ متوسط می‎ریزیم و کف روی آن را جدا می‎کنیم.

4.سطح یک سینی فر را با حوله کاغذی می‎پوشانیم. تعداد 8 عدد فنجان چای یا رمکین (ظرف سرامیکی) را داخل سینی گذاشته و مخلوط خامه را بین فنجان‎ها قسمت می‎کنیم. سپس آنقدر آب جوش به سینی فر اضافه می‎کنیم که تا نیمه فنجان‎ها را به خوبی در برگیرد.

5.فر را از قبل با دمای 150 درجه سانتیگراد گرم می‎کنیم.

6.تابه را به مدت 40 دقیقه در فر قرار می‎دهیم تا کاسترد به خوبی خود را بگیرد. بعد از آن فنجان‎ها را خارج کرده و کنار می‎گذاریم تا کمی سرد شوند.

7.پس از آن فنجان‎ها را با سلفون پوشانده و به مدت 4 ساعت در یخچال نگه می‎داریم تا کاملا سرد شوند.

8. در این بین با استفاده از پوست کن لایه‎ای نازک از پوست نیمی از لیمو ترش را جدا می‎کنیم. لیمو را از وسط برش داده و آبش را می‎گیریم.

9. پوست لیمو را در کنار آب لیمو، باقی‎مانده چای سبز و شکر اضافه در یک تابه کوچک ریخته و بر روی حرارت ملایم اجاق بهم می‎زنیم تا جایی که شکر کاملا حل شود.

10. پس از به جوش آمدن مایع، شعله را کاهش داده و 2 دقیقه آهسته می‎جوشانیم و بعد ظرف را کنار می‎گذاریم تا سرد شود.

11. گلابی، سیب و طالبی (خربزه) را پوست می‎گیریم. دانه‎هایش را جدا کرده و ریز خرد می‎کنیم. (بهتر است از هر دو سیب قرمز و زرد استفاده کنیم.)

12.شربت بدست آمده را در یک کاسه متوسط با گلابی، سیب و طالبی (یا هرمیوه ای که دوست دارید) که پوست کنده، هسته گرفته و ریز خرد شده اند ترکیب می‎کنیم.

13.شربت بدست آمده و میوه ها را با قاشق روی کاسترد می ریزیم و سرو می کنیم.

نکات نحوه آماده کردن کاسترد لیمویی چای سبز:


1. کاسترد لیمویی چای سبز جزو دسرهای مدرن و مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 8 نفر مناسب می باشد .

2.زمان آماده سازی مواد اولیه 40 دقیقه و زمان پخت 40 دقیقه می باشد .

3.کاسترد لیمویی چای سبز را می توانید در وعده میان وعده و دسر سرو کنید .
advertising