روستای فیبلند بام شرقی مازندران

گردشگریمکان های تفریحی

- 97/09/04
روستای فیبلند بام شرقی مازندران

ییلاق فیبلند


طبیعت شمال ایران به قدری زیباست که تا مدت ها می توان از آن سخن گفت و به پایان نرسید؛ خطه سرسبز کشورمان که در هر گوشه از طبیعتِ خود، زیبایی سحرانگیزی را به نمایش می گذارد. از جمله این دیدنی ها که در سال های اخیر شهرت و محبوبیت فراوانی پیدا کرده است، ییلاق فیلبند در شهرستان بابل استان مازندران است. روستایی که از توابع دهستان خوشرود به شمار می رود و ییلاق اهالی روستای دیواملکشاه محسوب می شود. مردم این روستا در ماه های گرم سال به ییلاق فیلبند می روند و از خنکای هوای این منطقه و چراگاه های آن استفاده می کنند.
روستای فیبلند بام شرقی مازندران

تفریحات روستای فیبلند


در روستای فیلبند علاوه بر استفاده از هوای خنک و تمیز می توانید چشم اندازهای زیبای البرز مرکزی را در سمت جنوب و نیز مناظر چشم نواز جنگل های هیرکانی را در سمت شمال ببینید. خانه های شیروانی، چراگاهها، ابرهای روان در پایین دست و دره های سبز، همه و همه کمک می کنند تا خاطره ای خوش از این سفر لذت بخش در ذهنتان بماند.

اقیانوس ابری فیبلند


مهمترین و جذابترین ویژگی فیلبند اقیانوس ابری ست که بیشتر اوقات روستا را در بر می گیرد و چشم انداز فوق العاده ای به آن می بخشد. بسیاری از گردشگران برای تماشای این دریای ابر به این روستا می آیند و با دیدن منظره خارق العاده گذر ابرها از زیر پای شان با خاطره ای خوش به خانه باز می گردند.

چشمه لار


در اطراف روستا چشمه های اب معدنی متعددی وجود دارد که چشمه لار معروفترین انهاست و فلئور موجود در آب این چشمه به درمان بیماری ها نیز کمک می کند.

آب‌ و هوای چهار فصل روستای فیبلند


آب‌وهوای روستای فیلبند به‌گونه‌ای است که ممکن است در یک روز شاهد چند پدیده‌ی جوی باشید و تنها به فاصله‌ی چند ساعت، هم برف، هم باران و هم پرتوهای درخشان آفتاب تابان را تجربه کنید. زمستان‌ها در فیلبند زود آغاز می‌شود و دیرتر به پایان می‌رسد. نزدیک به هفت ماه از سال همه‌ جا پوشیده از برف است و سرمای طاقت‌فرسایی همه‌جا را در برمی‌گیرد.
روستای فیلبند در فصل زمستان به دلیل بارش برف و قطع راه‌های ارتباطی تقریباً بدون سکنه می‌شود، ولی با شروع فصل بهار و جاری شدن جویبارها، بار دیگر زندگی و شور و شوق به منطقه بازمی‌گردد.

خرید


اگر اهل خرید هستید می توانید در روستای سنپچال (قبل از فیلبند) سراغ مغازه صنایع دستی را بگیرید. معروفترین ره آورد فیلبند هم سیب زمینی های مرغوبش است.

مراسم


در روستای فیلبند ، در هفته آخر مرداد ماه، یک مراسم محلی همراه با کشتی لوچو و البته لباس های سنتی، موسیقی محلی و غذاهای بومی برگزار می شوند

مسیر دسترسی


برای رسیدن به روستای فیلبند باید وارد جاده هراز شوید اگر جاده خیلی شلوغ نباشد می توان از تهران تا فیلبند را سه تا چهار ساعته طی کرد.

از تهران: وارد جاده هراز شوید ، بعد از رودهن و آبعلی و گزنک، رود هراز را در کنار جاده خواهید دید تقریبا پنجاه کیلومتر بعد از گزنک و بیست و پنج کیلومتر مانده به آمل یک خروجی در سمت راست جاده خواهید دید ((سنگچال)) مشخص شده است. اگر GPSداشته باشید مختصات این نقطه 3680،E52 و N36/2406 است. وارد این فرعی آسفالته شوید ، در همان ابتدای راه از روی پل رودخانه هراز خواهید گذشت. مسیر مستقیم را ادامه دهید تا بعد از حدود هجده کیلومتر به روستای سنگچال برسید از سنگچال به بعد، جاده کاملا سربالایی می شود و پبچ و قوس های بیشتری هم خواهد داشت. حدو هفت، هشت کیلومتر بعد از سنگچال، روستای فیلبند اخرین روستای این جاده است.

از آمل و شرق مازندران: از شهر آمل وارد جاده هراز شوید و به سمت جاده تهران بپیچید . حدود بیست و پنج کیلومتر در این جاده برانید تا خروجی سنگچال را در سمت چپ تان ببینید. ادامه مسیر مثل قبل است.
advertising