آبشار گرینه در استان خراسان رضوی

گردشگریجاذبه های طبیعی

- 97/08/23
آبشار گرینه در استان خراسان رضویآبشارها از جمله چشم نوازترین و زیباترین مناظر طبیعت هستند که البته در میان طبیعت دوستان، همواره طرفدارن خاص خود را دارند. وقتی به آبشار های عظیم نگاه می کنیم بسیاری از ما محو تماشای ریزش آن حجم عظیم آب از ارتفاع زیاد می شویم و ممکن است لحظاتی زیادی را به تماشای این پدیده زیبای طبیعی بپردازیم.
آبشار گرینه در استان خراسان رضوی
آبشار گرینه یکی از آبشارهای زیبا در استان خراسان رضوی می باشد که مورد توجه بسیاری از گردشگران و طبیعت دوستان در این استان و بویژه مشهد و حوالی آن می باشد. این آبشار که ۶ کیلومتر از روستای گرینه فاصله دارد، در ۴۰ کیلومتری شمال شرق شهرستان نیشابور، در ۱۴ کیلومتری شمال محور مشهد به نیشابور، در ضلع شرقی شهر توریستی دررود نیشابور و مکان زیارتی به نام قدمگاه، در دامنهٔ کوه واقع گردیده است. هرچند خود روستای گرینه یک روستای توریستی محسوب نمی شود اما دارای طبیعت زیبا و گسترده با دره های سبز و رودخانه ای چشم نواز با سرچشمه ها و انشعابات فراوان می باشد.

آبشار گرینه در استان خراسان رضوی واقع است. آبشار گرینه در فاصله 6 کیلومتری شمال روستایی به همین نام در میان دره ای سرسبز به نام باغرود قرار گرفته است. برای دسترسی به آبشار از روستای گرینه به سمت شمال حرکت کنید. پس از طی مسافتی در حدود 1.5 کیلومتر در دره رودخانه، به محل انشعاب رودخانه به دو بخش شمالی و شرقی خواهید رسید. ادامه مسیر دره شمالی به آبشار گرینه منتهی می شود.

روستای چناران در فاصلهٔ ۳ کیلومتری گرینه قرار دارد. گرینه از لغت گبرینه به معنای محل زندگی زرتشتیان آمده‌است. هم‌اکنون در محل قدیمی روستا (گرینه کهنه) آثار قدیمی مثل قبر و حمام زرتشتی‌ها مشاهده می‌شود.

این روستا در طول تاریخ خود چند بار تغییر مکان داده و از محل قدیمی خود که به گرینه کهنه شهرت یافته به محلی مرتفع در روی تپه‎ای در مجاورت مکان فعلی انتقال یافت و هم‎اکنون نیز در دامنه‎ی کوه قرار دارد. یکی از اهداف طبیعت‎گردانی که به این روستا می‎آیند صعود به قله‎ی زیبای قوچ‎گرد با ارتفاعی نزدیک به 3000 متر می‎باشد.دیگر مناطق پرطرفدار این روستا نظیر آبشار طبیعی “پای‎تخت” ، رودخانه مرغزار، منطقه‎ی بکر “چوب بند” و… می باشد.



advertising