روستای فارسینج شهرستان سنقر استان کرمانشاه

گردشگریمکان های تفریحی

- 97/08/28
روستای فارسینج  شهرستان سنقر استان کرمانشاهروستای فارسینج مرکز دهستان پارسینه میباشد که دارای وضعیت طبیعی منطقه کوهستانی و آب و هوای سردسیری است که در طول جغرافیایی 4744 و عرض جغرافیایی 3442 قرار دارد که از نظر راه مواصلاتی از طرف مغرب به شهر سنقر و از جنوب به شهرستان صحنه و کنگاور و از طرف شمال شرقی که نیمی از این مسیر شوسه و خاکی است به شهرستان اسداباد راه دارد.بر اساس سر شماری سال 1385 مرکز آمار ایران دارای جمعیتی بالغ بر 2414 نفر و 562 خانوار میباشد این روستا دارای اماکن تفریحی زیادی است از جمله باغات اطراف روستا و مکان تفریحی به نام نذر کرده که مردم فراوانی از سطح شهرستان برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت به آنجا میروند که دارای چشمه های فراوان،گوارا و پر آبی میباشد.
فاصله روستاهای مذکور تا مرکز شهرستان 15 کیلومتر است و تعداد روستاهای قمر آن 15 روستا میباشد.
روستای فارسینج  شهرستان سنقر استان کرمانشاه

تپه باستانی پارسینه


در 1200 متری جنوب روستای فارسینج در شهرستان سنقر، کرمانشاه، تپه‌ای باستانی مربوط به دوران پیش از تاریخ ایران باستان تا دوران‌های تاریخی پس از اسلام قرار دارد که در محل به تپهٔ «پارسینه» معروف است. سطح قاعدهٔ این تپه گرد و دارای ۳۵۰ متر طول، ۳۳۰ متر عرض و ۲۰ متر ارتفاع نسبت به ضلع جنوبی است.
روستای قدیمی «پارسینه» که در این محل وجود داشته است، بر اثر زلزله‌ای ویرانگر در سال 1366 به تلی از خاک تبدیل شده، چیزی از آن باقی نمانده است و بازماندگان در فاصلهٔ کمی از ضلع شمالی، خانه‌های خود را برپا کرده‌اند و روستای جدیدی را دایر کرده‌اند.

امکانات رفاهی روستای فارسینج


1. وضیعت روستا از نظر آب آشامیدنی سالم و بهداشتی و تمامی روستا دارای آب لوله کشی است که همگی آنها کنتور گزاری شده است و ضمنا روستا فاقد فاضلاب کشی میباشد.
2. از نظر کشاورزی روستا دارای شرایط خوب و ایده الی است که دارای زمینهای همواری میباشد که میزان کل ارضی روستا 2131 هکتار میباشد که شامل ارضی دیم 1190 هکتار،آبی 491 هکتار، آیش 450 هکتار میباشد که سطح زیر کشت اکثر اراضی شامل گندم، جو، نخود، عدس، کدو، یونجه، شبدر و غیره میباشد.
۳. گاز رسانی روستا در سال 1386 انجام گرفته است و تعداد 550 مشترک میباشد که 98 درصد خانوارهای روستا را شامل میشود.
4.در روستای فارسینج یک مسجد بزرگ بنام مسجد امیرالمومنین(ع) وجود دارد و همچنین خانه عالم که روحانی به صورت دائم در آنجا مستقر است.روستا دارای 3 نانوایی میباشد که همگی فعال هستند.
5. از نظر آموزشی درصد باسوادی 87/07 درصد است و در روستا یک مدرسه شبانه روزی دخترانه با 110 دانش آموز،یک مدرسه ابتدایی دخترانه با 82 دانش آموز و پسرانه با 72 دانش آموز(به صورت شیفت مخالف)ویک مدرسه راهنمایی و دبیرستان به ترتیب با 74 و 136 دانش آموز(به صورت شیف مخالف) و یک مدرسه دبیرستان دخترانه با 119 دانش آموز وجود دارد(تعداد کل دانش آموز روستای فارسینج 593 نفر میباشد).
6. از نظر شبکه های تلویزیونی صدا وسیما دارای شبکه های یک،دو،سه،شبکه خبر و شبکه استانی کرمانشاه با کیفیت خوب میباشد.
7. روستای شهید پرور فارسینج 10 تن شهید گلگون کفن تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی نموده است.
8. از نظر ارتباط مخابراتی دارای یک واحد مخابرات و دفتر ICT ،تلفن خانگی وهمچنین تحت پوشش همراه اول و ایرانسل.
9. از نظر بهداشتی و درمانی دارای یک واحد درمانگاه روستایی میباشد.
advertising