روستای خوران ایوان زیباترین منطقه تفریحی ایلام

گردشگریمکان های تفریحی

- 97/08/24
روستای خوران ایوان زیباترین منطقه تفریحی ایلامشهرستان ایوان به دلیل داشتن جاذبه‌ های متنوع گردشگری نیگن سبز استان ایلام است. این شهرستان در حد فاصل بين ايلام و اسلام آباد و گيلان غرب قرار گرفته است. شایان ذکر است که ایوان تنها شهرستان صد درصد کردنشین استان ایلام است. این شهرستان از نظر اقلیمی دارای شرایط مناسبی است. بیشترین درجه حرارت ایوان 42 درجه و کمترین درجه حرارت10- و میزان بارندگی 635 میلیمتر است. شهرستان ايوان جزو مناطق ييلاقي ایلام به شمار مي ‌آيد و گردشگاه هایی مانند خوران از مهمترين پارك‌ هاي طبيعي منطقه هستند.
روستای خوران ایوان زیباترین منطقه تفریحی ایلام
منطقه ایوان به جهت شرایط بهینه زیست محیطی، کوهستانی بودن منطقه و مراتع بسیار و سهولت دسترسی به دشت و کوهستان و رودخانه‌ های بسیار در نقاط مختلف آن بویژه رودخانه خروشان کنگیر، در طول تاریخ سکونتگاه بشر بوده است.

روستای زیبا و خوش آب‌وهوای «خوران ایوان» در استان ایلام در هفت کیلومتری این شهرستان واقع است، چشمه‌های پرآب و باغ‌های سرسبز روستای خوران ایوان شهرت این منطقه را دوچندان کرده و هرساله در ایام تابستان مسافران و گردشگران زیادی از این روستا دیدن می‌کنند.
این منطقه خوش آب‌وهوا به‌واسطه بهره‌مندی از مواهب طبیعی بسیار زیبا یکی از زیباترین نقاط تفریحی و گردشگری در استان ایلام محسوب می‌شود. این روستا هرساله شاهد کوچ پرندگان ازجمله لک‌لک‌های زیبا است که بر روی درختان سر به فلک کشیده آن لانه کرده‌اند.

منطقه تفریحی خوران ایوان در جنوب غربی دشت ایوان و در دامنه‌ های کوه‌ های شره‌ زول واقع شده است. تفرجگاه جنگلی خوران با انبوهی از درختان و چشمه ساران زلال گردشگاه منطقه است. دهکده توریستی خوران ایوان با داشتن انواع باغات میوه و گردو و چشمه‌ سارهایی که از دل کوه می جوشند، چشم انداز لطیف و دل‌ نوازی را بر روی میهمانان و مسافران می‌ گشاید. نزدیکی به شهر ایوان، وجود اردوگاه تفریحی توریستی در میان باغات این روستا و نیز امکانات رفاهی موجود در این منطقه گردشگران زیادی از نقاط مختلف ایران و کشورهای مختلف را به خوران میکشاند.در اطراف این روستای همیشه بهار انواع درختان و میوه های وحشی از جمله تمشک وجود دارد که هر بیننده ‌ای را به خود جلب می ‌کند.
advertising