تنگه مخدان بوشهر

گردشگریجاذبه های طبیعی

- 97/08/17
تنگه مخدان بوشهر

مخدان کجاست؟


تنگ مخدان در موقعیت جغرافیایی N284432 E512951 در استان بوشهر واقع شده است. این تنگ در جنوب روستایی به همین نام و در ارتفاع چهارصد متری از سطح دریا قرار دارد. طول تنگه در حدود سه کیلومتر است و در کف آن رود کوچکی جریان دارد که از ارتفاعات و چشمه های اطراف سرچشمه می گیرد. آب تنگ مخدان در عمیق ترین قسمت حدود سه متر است و بقدری زلال است که تمام سنگ های کف آب به وضوح دیده می شوند.
تنگه مخدان بوشهر
خنکی و زلالی این آب خیلی از اهالی جنوب را به تنگ مخدان می کشاند تا تنی به آب بزنند. البته برای شنا کردن در تنگ مخدان باید هم شناگر خوبی بود و هم تجهیزات کوهنوردی و شنا به همراه داشت.
تنگ مخدان مملو از نخلستانهای خرما بوده و مناظر بدیعی را خلق کرده است. همچنین وجود آبشارهای کوچک و حوضچه طبیعی آب در انتهای این تنگ که با صخره ای بزرگ راه آن مسدود شده است بر جذابیتهای آن افزوده است.

این تنگ در میان کوه های خورموج قرار دارد. آب و هوای منطقه گرم و خشک است و اوایل بهار بهترین فصل بازدید از این تنگ است. هوای معتدل پاییز نیز در بوشهر می تواند شما را حسابی سر ذوق بیاورد.

مخدان روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان دیر استان بوشهر در جنوب ایران است. این روستا در دهستان حومه دیر قرار دارد و خود شهرستان دیر از شمال به شهرستان ‌های دشتی و تنگستان، از شرق به شهرستان ‌های گنگان و جم و از جنوب و غرب به آب ‌های خلیج فارس می رسد.
بر اساس سرشماری سال 1385 جمعیت آن (9 خانوار) 37 نفر است. محصولات این روستا غلات و خرما است. شغل اکثر ساکنان این روستا دامداری است.

مسیر دسترسی


دسترسی به منطقه مخدان از طریق جاده ارتباطی شهرستان اهرم به روستای بنیون، روستای گشی، روستای یخ و سپس روستای مخدان امکانپذیر است.
advertising