روستای زرشک بام قزوین

گردشگریمکان های تفریحی

- 97/09/02
روستای زرشک بام قزوین

روستای زرشک


روستای زرشک قزوین یکی از جاذبه های طبیعی استان قزوین است که در فاصله 14 کیلومتری شمال شهر قزوین قرار گرفته و دارای آب و هوای مطبوع و بی نظیری می باشد. این روستا با بیش از 500 سال قدمت، در دهستان اقبال غربی واقع شده و به سبب قرارگیری در ارتفاع 1900 متری از سطح دریا به عنوان بام قزوین شناخته می شود. همجواری با کوه کافر میدان با ارتفاع بالغ بر 2500 متر به عنوان یکی از قله های مرتفع استان، باعث شده تا روستای زرشک قزوین دارای آب و هوای مطبوع و بعضا سردی باشد.

تفریحات روستای زرشک


ارتفاع زیاد در روستای زرشک باعث شده تا اختلاف آب و هوایی ییلاقی و بسیار مطبوع ایجاد شود که گردشگری را مجذوب خود میکند. چنانچه دل به جاده این روستا بزنید میتوانید مسیر خود را تا منطقه زیبای الموت و استان‌های گیلان، شهر رحیم آباد و تنکابن نیز ادامه دهید که بدون شک زیبایی مسیر لذتی وصف نشدنی را برای شما در پی خواهد داشت.
روستای زرشک بام قزوین
مسیر خود را که ادامه دهید میتوانید روستاهای زیبای دیگری را نیز مشاهده کنید. از جاذبه‌های دیگر این روستا میتوان به دریاچه دریابک اشاره کرد. در کنار این روستا میتوان پیست اسکی دومنظوره چمنی و برفی را دید که در دست ساخت است و در جهت توسعه فضاهای گردشگری استان قزوین در آینده‌ای نزدیک افتتاح خواهد شد. در ابتدای مسیر روستایی نیز میتوانید برای ساعتی در پارک جنگلی فدک که یکی از بزرگترین پارک‌های جنگلی ایران است چرخی بزنید.

قدمت روستای زرشک


قدمت این روستا زیبا به بیش از 500 سال نیز میرسد که در نوع خود بسیار جالب است. در این روستا نیز حمامی با معماری قدیمی وجود دارد که سبک معماری آن به دوران قاجاریه یا ماقبل آن بازمیگردد که تا سال 1380 نیز مورد استفاده اهالی روستا قرار میگرفت که متاسفانه امروزه مورد بی‌توجهی قرار گرفته و در حال خراب شدن است و چنانچه به آن رسیدگی نشود از بین خواهد رفت. قدمت این روستا بدین خاطر است که در گذشته مسیر کاروان‌هایی از روستاهای الموت، اشکوارت و برخی روستاهای گیلان و مازندران بوده است.

شغل اهالی روستای زرشک


شغل اصلی مردم باصفا و مهمان نواز این روستا باغداری و دامداری است که متاسفانه در چند سال اخیر بعلت ویلا سازی بیش از حد صنعت دامداری تا حدودی از رونق افتاده و این روستا امروزه بیشتر به یک منطقه گردشگری و توریستی تبدیل شده است.
advertising