کوه آوالان کردستان

گردشگریجاذبه های طبیعی

- 97/08/04
کوه آوالان کردستاناستان کردستان یکی از استان های کوهستانی کشورمان، ایران است. رشته کوه های زاگرس که این استان را دربرگرفته اند، باعث شده اند تا منظره های دیدنی بسیاری در این استان به وجود بیاید. جاذبه های طبیعی استان کردستان بسیار زیاد است و از آبشار و دریاچه گرفته تا کوه ها و دشت های سرسبز را شامل می شود. کوه آوالان کردستان یکی کوه های زیبای این استان است که دیدنش خالی از لطف نیست.
کوه آوالان کردستان
کوه آوالان با ارتفاعی نزدیک به 2950 متر، در سمت جنوب سنندج و در اطراف شهر کامیاران و در فاصله 25 کیلومتری از شهر سنندج قرار گرفته است، در نزدیکی روستای گول کرو می باشد که این روستا یکی از مسیرهای اصلی صعود به کوه آوالان در استان کردستان است. کوه آوالان از سلسله کوه های زاگرس شمالی و مشرف به جاده سنندج-کامیاران می باشد. ارتفاع کوه آوالان به شما اجازه می دهد تا از فراز آن، کوه های صلوات آباد، کوه شاهو، کوه آبیدر، دریاچه سد گاوشان و شهر سنندج را ببینید.

کوه آوالان را به نام های دیگری از جمله کوه هه واره به رزه، کوه عبدلان و کوه ئه والان نیز می شناسند. مسیر صعود به این کوه بسیار زیبا و پوشیده از انواع درختان و گیاهان معطر می باشد. در ابتدای مسیر و نزدیک به روستا از میان باغ های میوه رد می شوید که منظره ای دیدنی دارند. مردم روستا بسیار خوش برخورد و مهمان نوازند و از میوه ها به شما تعارف می کنند. بهترین زمان برای صعود به این کوه فصل بهار و به خصوص ماه اردیبهشت است. در این ماه بوی انواع گل ها در سراسر مسیر کوه آوالان سنندج پیچیده است و شما را سرمست می کند.
advertising