جاده 66 آمریکا جاده ای به طول 5215 کیلومتر

گردشگریمکان های تفریحی

- 97/08/25
جاده 66 آمریکا جاده ای به طول 5215 کیلومترجاده ۶۶ یکی از مسیر‌های جذاب گردشگری، تاریخی در آمریکا محسوب می‌شود؛ جاده‌ای با مکان‌ها و آثاری به جا مانده از قرن پیش که با گذر از شهر‌های تاریخی داستان‌های بسیاری را برای شما از گذشته، فرهنگ وموسیقی آمریکا روایت می‌کند. این بزرگراه توسط گت یانگ کیکز روت ۶۶ و مجموعه تلویزیونی روت ۶۶ در سال‌های دهه 1960 به فرهنگ عامه راه یافت.
جاده ۶۶ که به نام‌هایی همچون بزرگراه ویل راجرز، جاده اصلی آمریکا و جاده مادر هم شهرت دارد، با وجود این که دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، اما به عنوان مسیری جذاب و سرشار از تجربه‌های خاطره‌انگیز برای گردشگران مطرح است. این جاده با داشتن مغازه‌‌های اجناس ارزان قیمت، تابلو‌های تبلیغاتی نئونی و توقفگاه‌های کمپی یادآور خاطراتی به جا مانده از فیلم‌های بزرگ و قدیمی سینما است. این جاده 5215 کیلومتر طول دارد.
جاده 66 آمریکا جاده ای به طول 5215 کیلومتر
ایوان گودت، ویراستار انتشارات بسیار معروف لونلی پلنت (lonely planet) درباره سفر در این جاده می‌­گوید:
علاقه مردم به تجربه­‌های خاطره‌انگیز و دیدن لامپ­‌های نئون نمادین، مغازه­‌های هدیه‌­های ارزان‌قیمت و توقفگاه­‌های کمپی اصلی‌ترین انگیزه و دلیل برای تجربه سفر در جاده ۶۶ است
این جاده نام های مستعار زیادی دارد، "بزرگ ترین خط مورب جهان " یکی از نام های آن است که به خاطر وصل کردن شیکاگو به اوکلهام این نام را برای آن انتخاب کرده اند."اصلی ترین جاده آمریکا " نام دیگر آن است و در رمان جان اشتاین به نام " مادر جاده ها "خوانده شده است.

این جاده بین شیکاگو و لس آنجلس قرار دارد و هم چنان مردم سراسر جهان را جذب می کند.
سفرتان در این جاده از واشنگتن به سمت اسپرینگ فیل شروع می شو د در طول این مسیر از رودخانه shore(شر) وبلوار جکسون گذری خواهید داشت.درادامه از اسپرینگ فیلد به سمت St. Louis(لوئیس) می روید و بعد هم از St. Louis به سمت ( Misuri) میسوری رهسپار خواهید شد.
در ادامه باید از اسپرینگ فیلد به سمت شهر اوکلهام حرکت کنید که در مسیر ابتدا به Joplin ( جوپلین) می رسید در Joplin می توانید خوشمزه ترین استیک های عمرتان را نوش جان کنید.
بعد از Joplin به سمت میامی باید بروید از میامی به توسلا و در آخر هم شهر اوکلهام مقصد نهایی تان خواهد بود.
بعد از این که به اوکلهام رسیدید چند شهر دیگر هم در ادامه مسیر می بینید که عبارتند از :Amarillo (آماریلو) ،Albuquerque(آلبوکرکی) ، Flagstaff(فلگ استاف) ، Barstow و از بارستو هم مقصد نهایی شما Santa Monica (سانتا مونیکا)خواهد بود.
advertising