پارک جنگلی سیاه داران شهرستان تالش گیلان

گردشگریجاذبه های طبیعی

- 98/01/15
پارک جنگلی سیاه داران شهرستان تالش گیلان

پارک جنگلی سیاهداران تالش


پارک جنگلی سیاه داران در جنوب غربی شهر تالش، هشتپر واقع می باشد که در سال های اخیر توسط شهرداری تالش به محدوده ای برای گذاران اوقات فراغت و تفریح تبدیل شده است. روستای سیاه داران در گذشته دارای درختان بزرگ بلوط بوده که وجود توده عظیم درختان مانع ورود افراد به داخل روستا (جنگل) می شد. این منطقه با نام منطقه پوشیده از درختان سیاه (بلوط و آزاد) بعد از ساکن شدن افراد ییلاق نشین، به “سیاه داران” معروف شد.
پارک جنگلی سیاه داران شهرستان تالش گیلان
پس از احداث راه و پله گذاری بخش هایی از دامنه این تپه در بلندترین نقطه آن تفریحگاهی بکر و دیدنی با امکاناتی همچون رستوران، آلاچیق، سرویس بهداشتی ساخته شده است. سپس طرح سورتمه جنگلی ریلی در دامنه های پوشیده از جنگل تاسیس شده که عبور از مسیر آن برای مسافران بسیار هیجان انگیز و جالب می باشد.این سورتمه که شامل دو خط مستقیم (لیفت) و غیر مستقیم (مارپیچ) به طول 810 متر می باشد از دل جنگل های سیاه داران عبور کرده و لحظاتی به یاد ماندنی، شاد و پر هیجان را برای شما به ارمغان می آورد. در تمامی این مسیر پر پیچ و خم مارال های قرمز همراهیتان خواهند کرد.

سیاهداران زیستگاه مارال قرمز


این پارک جنگلی که سورتمه از دورن آن میگذرد، یک تفاوت اساسی با سایر پارکهای جنگلی دارد و آن اینست که بخشی از پارک به نگهداری از گوزن های مارال قرمز اختصاص داده شده که می تواند برای سورتمه سواران جذاب و هیجان انگیز باشد. سورتمه تالش که از جذابیت بسیار زیادی برخوردار است با همکاری شرکت آلمانی ویگاند ساخته شده و بیش از یک کیلومتر طول دارد.
advertising