پارک جنگلی چاهکوتاه بوشهر

گردشگریمکان های تفریحی

- 97/09/14
پارک جنگلی چاهکوتاه بوشهراستان بوشهر به دلیل موقعیت آب و هوایی در بیشتر ایام سال گرما را با خود به همراه دارد از این رو، توریست ها و حتی افرادی که از شهرهای مختلف مقیم آن جا می شوند با مشکلاتی روبرو می شوند. خوشبختانه جاذبه های طبیعی این استان کم نیست و همین به تعدیل آب و هوا و روحیه افراد خیلی کمک می کند. علاقمندان به هوای تازی و پاک، و طبیعت سر سبز، می توانند به پارک جنگلی چاه کوتاه در این استان بروند که تقریبا در 50 کیلومتری شهرستان بوشهر قرار دارد.

روستای چاهکوتاه


پارک جنگلی چاهکوتاه در روستای چاه کوتاه قرار دارد. این روستا چون در مناطق وسیع دشتی آباد شده است دارای بافت متمرکزی است و ارتفاع آن از سطح دریا به 30 متر می رسد.
پارک جنگلی چاهکوتاه بوشهر
اقلیم شناسان معتقدند که توفان شن و آتش باد که همان باد داغ است، در معماری و شهر سازی این روستا نقش اساسی داشته است. گفته می شود که قدمت این روستا به دوران صفویه بر می گردد و چون عمق چاه ها در این منطقه کم بوده است این نام برای روستا در نظر گرفته شده است. زمانی که بین انگلیس و ایران جنگ های دوره ای صورت می گرفته مردم این روستا، در جنگ نقش اساسی داشته و مزار برخی را می توان دید.

تاریخچه پارک جنگی چاهکوتاه


پارک جنگلی چاهکوتاه، قدمتی 40 ساله دارد که فضایی زیبا و روح نواز برای توریست ها و اهالی بوشهر به شمار می آید. پارک جنگلی چاهکوتاه، در دهه 1350 خورشیدی، با هدف اجرای طرح مهار و کنترل شن‌های روان احداث شد و کاشت درختان کویری در آن نیز، به منظور جلوگیری از پیشروی بیابان صورت گرفت.

پوشش گیاهی و جانوری


اینجا محل زندگی انواع گیاهان و پرندگانی است که در ساحل زندگی می کنند. در این جنگل، مسیرهایی وجود دارد که بسیار زیبا هستند. آواز زیبای پرنده ها، وجود امکاناتی نظیر پارکینگ و غیره به رسمیت بیشتر و برتر بودن محیط کمک کرده است. چشم انداز این باغ شامل انبوهی از درختان خرما و مزارع طلایی گندم است. در میان این جنگل، آلاچیق هایی وجود دارد که می توانید از آن ها برای استراحتی موقتی بهره مند شوید اما برای رعایت حریم حفاظتی در این پارک توصیه می شود نظافت را بیش از هر چیز رعایت کنید چرا که اینجا زیستگاه برخی پرندگان نیز می باشد.ین پارک جنگلی 150 هکتاری، زیستگاه گونه‌های گیاهی مختلفی مثل گیاهان مناطق کویری و حاره‌ای و همچنین زیستگاه پرندگان ساحلی است؛ کهور، آکاسیا و ویکتوریا، از جمله درختانی هستند که در این پارک جنگلی به چشم می‌خورند.

تفریح در روستای چاهکوتاه


اگر بخواهید مدتی را در این روستا برای تفریح سپری کنید می توانید به عنوان یک جاذبه تاریخی از آرامگاه شیخ حسینی چاهکوتاهی و فرزندانش دیدن کنید که در واقع در جنگ ایران و انگلیس به شهادت رسیده اند. بعد از زیارت این محل، به بخش شمال غربی آن بروید و آرامگاه منوچهر آتشی شاعر معروف ایرانی را نیز زیارت کنید.

اگر به دنبال آب و هوایی معتدل در این استان هستید باید بهار پاییز و زمستان این روستا را تجربه کنید اما هوای تابستانی اش همیشه گرم و خشک است. شما می توانید از سمت جنوب غرب این روستا به کنار آبادی و شمال شرق آن به روستاهای تل اشکی و دویره برسید.
advertising