پارک جنگلی طرق مشهد یکی از بزرگترین پارک‌ های جنگلی ایران

گردشگریجاذبه های طبیعی

- 97/09/26
پارک جنگلی طرق مشهد یکی از بزرگترین پارک‌ های جنگلی ایران

پارک جنگلی طرق مشهد


پارک جنگلی طرق در حاشیه جنوب شرق مشهد، یکی از بزرگترین اماکن اسکان و ارائه خدمات گردشگری به شهروندان و زائران به حساب می‌آید.این پارک وسیع در مدخل ورودی شهر از مسیر تهران قرار دارد و شهرداری برنامه هایی برای تکمیل امکانات این مرکز تفریحی دردست دارد. این بوستان طبیعی با وسعت تقریبی 186 هکتار در بزرگراه شهید کلانتری در حاشیه میدان غدیر واقع گردیده است.
پارک جنگلی طرق مشهد یکی از بزرگترین پارک‌ های جنگلی ایران
پارک جنگلی طرق یا کمپ مسافرتی غدیر با فضایی در حدود صد و هشتاد هکتار و باظرفیت 4000 چادر و 280 کلبه در حاشیه بزرگراه شهید کلانتری و جنوب میدان غدیر واقع شده است. قسمت اعظم کمپ مسافرتی غدیر که پیشتر به نام کمپ طرق معروف بوده است، پوشیده از درختان اقاقیا، سپیدار، نارون، افرا و سرو و انواع دیگر بوده و با وجود آب روان در فضای پارک محیط دلپذیری را برای اسکان مسافران مشهد فراهم ساخته است. مسافرانی که از مسیر تهران به سوی مشهد سفر می کنند در ورودی شهر به سهولت به پارک دسترسی دارند.

وجود گونه‌های گیاهی جنگلی و اشجار متنوع جاذبه مطلوبی را برای گردشگران ایجاد نموده است. پارک جنگلی طرق دارای تیپ‌های درختی پهن برگ، مخلوط و سوزنی برگ بوده و اقاقیا و زبان گنجشک بیشترین نوع در سطح این محدوده می‌باشد. افزون بر این اشجار متنوعی از قبیل افرا، نارون چتری، سرو خمره‌ای، سرو نقره‌ای، ارغوان، کاتالپا، سپیدار و سیب در این پارک دیده می‌شوند که تعداد آن‌ها نسبت به دیگر درختان کمتر است.

این مکان در سال 1377 شمسی با ایجاد یکصد هکتار جنگل دست کاشت از منابع طبیعی و ایجاد امکانات رفاهی – تفریحی به یکی از بزرگترین پارک‌های جنگلی تبدیل شده است. بخشی از این محیط اختصاص به کمپ طرق دارد که از سوی شهرداری مشهد امکاناتی نظیر سکوی برپایی چادر مسافرتی، فروشگاه، سرویس بهداشتی، روشنایی معابر و‌ زمین بازی کودکان در آن ایجاد گردیده است.
advertising