پارک جنگلی ناژوان اصفهان

گردشگریمکان های تفریحی

- 97/09/19
پارک جنگلی ناژوان اصفهان

ناژوان اصفهان یکی از مناطق گردشی و توریستی اصفهان


در بخش غربی شهر اصفهان هنوز فضای سبز بکر و طبیعی خودنمایی می کند به نام " ناژوان" که اسمش را به دلیل تراکم بالای درختان ناژ و صنوبر موجود در منطقه گرفته است. این فضای 1200 هزار هکتاری علاوه بر اینکه ریه شهر به حساب می آید یکی از مناطق گردشی و توریستی اصفهان هم شناخته می شود.
پارک جنگلی ناژوان اصفهان
در این مجموعه علاوه بر امکانات گردش وپیک نیک می توانید ورزش و تفریحات گروهی هم داشته باشید مثل دوچرخه سواری و والیبال و ....از دیگر امکانات تفریحی این مجموعه می توان به پروژه تله سیژ و باغ پرندگان، باغ خزندگان، باغ پروانه ها و باغ گل های زینتی اشاره کرد.

مجموعهٔ تفریحی ناژوان از معدود باغ‌های اصفهان است که از جریان توسعه و گسترش شهر تا اندازه‌ای ایمن مانده و همچنان به هوای شهر لطافت و تازگی می‌بخشد. زیر نظر مدیریت طرح ساماندهی ناژوان که وابسته به شهرداری اصفهان است در این باغ فضاهایی چون تله سیژ، زمین‌های ورزشی، استخر، کمپینگ، زمین‌های بازی کودکان، ایستگاه‌های درشکه سواری، اسب سواری، قایق‌رانی و محوطهٔ دوچرخه‌سواری فراهم شده و برای عموم قابل استفاده است.ناژوان با زمینهای کشاورزی، باغ‌های دو سویه و رودخانه زاینده رود با توسعه شهری محصور شده است.

اراضی محدوده ناژوان به دلیل دارا بودن پوشش سبز و عبور رودخانه از آن در مجموع اقلیم معتدلتری نسبت به اصفهان دارد و دسترسی به آن از طریق بزرگراه شهید حبیب‌اللهی و خیابان الفت و عبور از پل زاینده رود در مجاورت باغ پرندگان امکان‌پذیر می‌باشد. این گردشگاه یکی از نقاط سرسبز و خرم حاشیه زاینده رود می‌باشد و سرچشمه اکثر مادی‌های شهر اصفهان از این منطقه ناژوان است.
advertising