اکواریم اصفهان اولین و بزرگ ترین تونل آکواریوم ایران

گردشگریمکان های تفریحی

- 97/09/07
اکواریم اصفهان اولین و بزرگ ترین تونل آکواریوم ایران

اکواریم اصفهان


یکی دیگر از مکان های تفریحی و هیجان انگیز ایران,تونل آکواریوم اصفهان می باشد.این آکواریوم در یک تونل شش کیلومتری و در عمق شش متری زمین ساخته شده است.
بزرگترین تونل آکواریوم ایران در بوستان جنگلی ناژوان شهر اصفهان واقع است. تونل آکواریوم ناژوان به عنوان اولین و بزرگترین تونل آکواریوم کشور به صورت مشارکتی با سرمایه گذار خارجی در مساحتی بالغ بر 3 هزار و 500 مترمربع در ارتفاع منهای 6 متر زیرزمین احداث شده است.

این مجموعه شامل 33 آکواریوم پنج تا 10 متری است و به صورت دنیای 35 متری زیرآب ، حجم هزار و 80 مترمکعب آب را در خود جای می دهد و شهروندان می توانند در کنار و بالای سر خود زیباترین و کم یاب ترین گونه های دریایی را ببینند و بودن در فضای اقیانوس را تجربه کنند.
اکواریم اصفهان اولین و بزرگ ترین تونل آکواریوم ایران

آبزیان آکواریم اصفهان


در این تونل آکواریوم از پنج اقیانوس دنیا گونه های مختلف آبزیان، ماهیان آب های شور و شیرین ، ستاره دریایی و ... به نمایش گذاشته می شوند.
یکی از نکات بسیار جالب و تماشایی در این آکواریوم این می باشد که شما می توانید با پستانک و شیشه شیر به ماهی ها غذا بدهید.شاید برای شما این منطقی نباشد اما اینگونه می باشد.زیرا ماهی کوی یا کپور ژاپنی از کشور ژاپن به آکواریوم اصفهان اضافه شده است و این نوع ماهی را می توان با شیشه شیر غذا داد و این کار بسیار جذاب و دیدنی می باشد.

یکی دیگر از زیبایی این آکواریوم در اصفهان وجود, اسب های دریایی می باشد.اسب های دریایی با سایر ابزیان و ماهی ها متفاوت می باشد سبک زندگی آنها,اینگونه که نوع ماده مانند دیگر ماهی ها تخم نمی ریزد و آنها را به حال خود رها نمی کند بلکه تخم ها را درون کیسه ای در بدن اسب دریایی نر می گذارد تا جنس نر تا هنگام خروج نوزاد از این تخم ها محافظت کند.طول مدت بارداری این اسب دریایی معمولا بین دو تا سه هفته متغیر است.

سایر ماهی هایی را که می توان در آکواریوم اصفهان مشاهده کرد:گربه ماهی دم قرمز (ردتیل)، پاکو، اسکار، بوفالو و سفره ماهی آب شیرین,کلون فیش، دلقک ماهی ها، آنتن ماهی، خفاش ماهی و… از دیگر گونه هایی هستند که در این مجموعه نگهداری می شوند.

مسیر دسترسی


اصفهان، خیابان الفت، پارک ناژوان، آکواریوم اصفهان
advertising