پارک ژوراسیک اولین پارک موضوعی تهران

گردشگریمکان های تفریحی

- 97/09/13
پارک ژوراسیک اولین پارک موضوعی تهران

پارک دایناسورهای متحرک


اگر به دایناسورها علاقه دارید و دلتان میخواهد ساعتی را درجهت افزایش آگاهی و تجربۀ حس لذت و خیالبافی با دایناسورها بگذرانید یا اگر فرزند کوچکی دارید که مجنون این موجودات تاریخی است ، سری به پارک ژوراسیک تهران بزنید !

پارک ژوراسیک تهران یا بوستان دایناسورهای متحرک یک بوستان آموزشی، گردشگری و تفریحی در میدان بهرود سعادت آباد تهران است. پارک ژوراسیک با انواع مجسمه‌های دایناسورها درگونه‌های مختلف و ابعاد واقعی نخستین پارک موضوعی پایتخت به شمار میرود که به معرفی انواع دایناسورها به همراه نمایش مجسمه‌های متحرک دایناسورها همراه با صدا و جلوه‌های ویژه میپردازد.
پارک ژوراسیک اولین پارک موضوعی تهران
احداث پارک ژوراسیک در اوایل اسفند ماه 1392 خورشیدی به بهره‌ برداری رسید . مساحت کل بوستان ژوراسیک تهران ۳۰ هزارمترمربع است که در آن مجسمه متحرک 28 دایناسور قرار گرفته است. جالب است بدانید حدود40 سال پیش تعداد اندکی از بقایای یک دایناسور توسط محققان فرانسوی در حوالی شهر کرمان کشف شد , آنها به سرعت آن بقایا را به موزه تاریخی پاریس منتقل کردند و تا قبل از افتتاح پارک ژوراسیک در تهران تنها تصور ما از دایناسور ها در فیلم ها و قصه ها بوده است.

در پارک ژوراسیک تهران نام علمی , روش زندگی و دیگر اطلاعات درباره هر دایناسور به نمایش گذاشته شده است.این دایناسور ها بسیار طبیعی طراحی شده اند . به طوری که قادر هستند پلک بزنند و دست و پای شان حرکت می‌کند. همچنین یک تخم دایناسور که نوزاد دایناسور از آن بیرون می‌آید و دوباره به داخل فرو می‌‌رود نیز طراحی شده است.

امکانات پارک ژوراسیک


در این پارک امکاناتی از جمله پارکینگ، بوفه و سرویس بهداشتی و فضایی مناسب و کافی برای خانواده‌ها وجود دارد. علاوه بر آن دارای کارگاه‌های آموزشی و فیلم، استودیو ژوراسیک، سینما سه بعدی و ژورا شاپ (کافی شاپ مخصوص ژوراسیک پارک) است.

تاریخچه ژوراسیک


اصطلاح پارک ژوراسیک را نخستین بار مایکل کرایکتون پزشک و نویسنده آمریکایی در سال 1990 روی رمانش گذاشت و در سال 1993 استیون اسپیلبرگ فیلمی بر اساس همین کتاب ساخت. پس از آن فیلم در همه جای جهان در چندین شهر مهم دنیا مثل ورشو، هاوانا، لس آنجلس، کی یف، پارک موزه دایناسورها با نام «پارک ژوراسیک» ساخته شد. دراین میان ایران هم ازغافله عقب نمانده ودست به تأسیس یک پارک کاملا ژوراسیکی زد !

مسیر دسترسی


آدرس: ایران. تهران. سعادت آباد
اگر قصد بازدید از این مکان هیجان انگیز را دارید به آدرس سعادت آباد ، انتهای بلوار پاکنژاد ، میدان بهرود ، بلوار شقایق ، پایین تر از پارک پرواز باید بروید.
advertising