قشنگ ترین مکان های تهران برای پیاده روی پاییزی

گردشگریمکان های تفریحی

- 97/08/18
قشنگ ترین مکان های تهران برای پیاده روی پاییزیزمین در همه فصل ها جلوه خاصی دارد؛ اما شاید هزار رنگ پاییز رسم دلبری را بهتر می داند و همه را از پیر و جوان عاشق خودش کرده است. با آمدن این موسم، زمین لباس سبز تابستانه اش را از تن به در می کند و به مادر طبیعت سفارش یک پیراهن رنگارنگ را می دهد. آسمان سایه مهربانی ابرهایش را بر سر زمین می اندازد و بر این لباس رنگین، رحمت می فرستد تا جانی تازه بگیرد. شاید برای ساکنان شهرهای بزرگ، این نمایش کمی رنگ و لعابش را از دست داده باشد؛ اما هنوز هم جاهایی هستند که می توان هنرنمایی پاییز را در میان شهر به تماشا نشست و لذت برد.

تهران، پایتخت همیشه بیدار ایران هم پاییزهای زیبایی دارد و از نمایش پادشاه فصل ها بی نصیب نیست. اگر ساکن این شهر هستید و با خودتان فکر کرده اید که تماشای جلوه های پاییزی را از دست می دهد، در ادامه با ما باشید تا مکان هایی را برای تجربه لذت روزهای پاییزی به شما معرفی کنیم. بهانه را کنار بگذارید و از خانه بیرون بزنید و در یکی از این مکان ها به تماشای پاییز بنشینید...

1- پارک جمشیدیه بوستان سنگی شمال تهران


بوستان جمشیدیه یکی از پارک های مشهور تهران است که در شمال این شهر قرار دارد و یکی از تفرجگاه های پرطرفدار پایتخت به شمار می رود. این بوستان برای همه اقشار جامعه و از هر گروه سنی جذاب است؛ کوهنوردان به اینجا می آیند تا گرد هم جمع شوند و راه شان را به سمت کلک‌چال و کوه های شمال تهران و رشته کوه البرز ادامه دهند، مسن‌ترها فضای این پارک را برای کسب آرامش انتخاب می کنند و برخی نیز به سراغ کافه ها و رستوران ها می روند. گذرگاه های سنگی این پارک از دو طرف با درختانی بلند احاطه شده اند و همین بر زیبایی پارک می افزاید. به هنگام پاییز می توانید زیباترین برگ ریزان را در این پارک ببینید و این فصل هزاررنگ را با تمام وجود لمس کنید.
آدرس: تهران، خیابان شهید باهنر، خیابان شهید امیدوار
قشنگ ترین مکان های تهران برای پیاده روی پاییزی

2- پارک ملت به دور از هیاهوی تهران


بوستان ملت یکی از خاطره انگیزترین و زیباترین بوستان های تهران است که شهرت زیادی در میان شهروندان دارد. بر اساس نظرسنجی های مرکز تحقیقات و مطالعات رسانه‌ای همشهری، پارک ملت، نخستین بوستانی است که شهروندان تهرانی آن را به میهمان غیر تهرانی خود معرفی می کنند. فضای پارک گذرگاه های زیبایی دارد که درختانی قدیمی و سر به فلک کشیده در اطراف آنها دیده می شوند. پاییز دلفریب که از راه می رسد، این گذرگاه ها با برگ های رنگین فرش می شوند و زیبایی بوستان را دو چندان می کنند.
حالا کافیست تا کمی زمان آزاد داشته باشید، دل به گذرگاه های این پارک بسپارید و با قدم های تان آنها را زیر پا بگذارید. زیبایی های پاییز را با تمام وجود لمس کنید.
آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، تقاطع نیایش

3- خیابان ولیعصر جلوه خاطره انگیز شهر


یکی از زیباترین جلوه های پاییز را می توان در قلب شهر تهران و در میان یکی از خیابان های معروفش دید. خیابان ولیعصر با داشتن عنوان بلندترین خیابان ایران و خاورمیانه و 17.9 کیلومتر طول یکی از زیباترین تصاویر پاییزی را در ذهن تان ماندگار می کند. از اینجا با عنوان بلندترین خیابان درختکاری شده پایتخت نیز یاد می شود و درخت های چنار کهن آن جذابیت اصلی آن به شمار می روند. کافیست چند ساعتی را در حاشیه این خیابان و پیاده رویش قدم بزنید تا تعداد زیادی از جاذبه های فرهنگی، تجاری، تفریحی و طبیعی شهر را بشناسید. موزه ها ،مراکز خرید، پارک ها و ... همه و همه در امتداد این خیابان قابل دسترسی هستند.

4- مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران تهران آخرین سکونتگاه پهلوی ها


پاییز که از راه می رسد بسیاری از جاذبه های تاریخی هم رنگی دیگر به خود می گیرند. مجموعه نیاوران یکی از آنهاست که در آن می توانید شاهد نمایش سحرانگیزی از پاییز باشید. درختان این مجموعه لباس پاییزی شان را بر تن می کنند و برگ ریزانی دیدنی به راه می اندازند. در اینجا می توانید با یک تیر دو نشان بزنید؛ هم سفری تاریخی داشته باشید و هم از بودن در میان هزار رنگ پاییز لذت ببرید.
آدرس: تهران، میدان شهید باهنر (نیاوران)

5- دریاچه چیتگر خلیج فارس تهران


چند سالی است که دریاچه شهدای خلیج فارس به تفرجگاهی محبوب میان مردم تهران و به ویژه ساکنان غرب، تبدیل شده است. این دریاچه که با نام دریاچه چیتگر شناخته می شود فضای دلپذیر و امکانات خوبی دارد. شما در این مجموعه به امکانات قایقرانی، کافه ها و رستوران های رنگارنگ، مرکز خرید بام لند، شهربازی و ... دسترسی دارید و گذرگاه بسیاری مناسبی برای پیاده روی در اختیارتان است.
پاییز با سرمایش کمی از هیاهوی دریاچه می کاهد و فضایی آرام را با باد خنک پاییزی برای پیاده روی برای تان به ارمغان می آورد. اگر شانس با شما یار باشد و باران هم ببارد، زیبایی دریاچه دو چندان می شود. لمس نم باران پاییزی فرصت نابی است که در این دریاچه آن را به بهترین شکل لمس می کنید.
آدرس: تهران، منطقه 22، اتوبان همت، خروجی دریاچه چیتگر، دریاچه چیتگر

6- مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد تلفیق تاریخ و طبیعت


اگر به دنبال گشتی متفاوت در پاییز هستید می توانید بر روی مجموعه سعدآباد هم حساب باز کنید. مجموعه ای تاریخی در شمال تهران که گذرگاه هایش در پاییز با برگ های رنگین فرش می شوند و نمی توان از زیبایی شان چشم پوشید. می توانید ساعت ها در این مجموعه بزرگ قدم بزنید، عکس بگیرید و نگاهی به ساختمان های تاریخی داشته باشید. اگر در تهران هستید این فرصت ناب را از دست ندهید و تماشاگر جلوه جادویی پاییز باشید.
آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، خیابان شهید کمال طاهری، خیابان شهید فلاحی

7- پارک لاله فضایی نوستالژیک


پارک لاله، بوستانی تقریبا در مرکز شهر است که از دیرباز مورد توجه شهروندان تهرانی قرار داشته است. بسیاری از افراد برای دورهمی های دوستانه و قرارهای شان پارک لاله را انتخاب کنند و فضای آن را بسیار دلپذیر می دانند. این پارک بخش کوچکی از شهر بزرگ تهران را در بر می گیرد؛ اما خاطره های بسیاری را در قلب خود جای داده است. آبنماها و جویبارهای پیچ در پیچ، درختان بلندقامت و نیمکت های قدیمی بهانه خوبی برای یک پیاده روی در این پارک به شمار می روند. به هنگام پاییز می توانید شاهد برگ ریزان هزاررنگ در این بوستان باشید و از هوای پاییزی لذت ببرید.
آدرس: تهران، بلوار کشاورز

8- پارک پرواز چشم اندازی به تهران


یک از مکان هایی که در تهران برای گذراندن ساعاتی به دور از هیاهو می توانید روی آن حساب باز کنید، پارک پرواز است. این بوستان به دلیل قرار گیری در ارتفاع، امکان تماشای جلوه های پایتخت به صورت سراسر نما یا 360 درجه را به شما می دهد؛ تجربه ای که می تواند تا همیشه گوشه ذهن تان ماندگار شود. پس از یک بارش و یا وزش باد می توانید در این پارک یک پیاده روی لذت بخش را تجربه کنید و از دیدن کوهستان البرز، برج میلاد و بسیاری از ساختمان های بلندمرتبه تهران لذت ببرید.
آدرس: تهران، سعادت آباد، خیابان شهید پاک نژاد، خیابان بلوار پیام، کوچه پارک

9- درکه تهران تفرجگاهی جذاب


درکه یکی از محله های قدیمی در شمال تهران است که یکی از مکان های محبوب برای گردش، پیاده روی و کوه نوردی به شمار می رود. این تفرجگاه در پاییز تصویری تماشایی را پیش چشم تان می گذارد و می توانید زیبایی های این فصل را به خوبی در آن لمس کنید. کوچه باغ های این محله به رنگ پاییز در می آیند و وسوسه گشت و گذار در درکه را به جان تان می اندازند.
در اینجا می توانید پس از پیاده روی در یکی از کافه ها یا رستوران ها لحظاتی را بنشینید و از طعم های خوش نیز لذت ببرید.
آدرس: تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، خیابان رشید الدین فضل الله، خیابان داوودیان

10- پارک شهر تهران نخستین بوستان پایتخت


در میان شلوغی ها و همهمه های خیابان امام خمینی می توان جایی را برای تجربه لحظاتی آرام پیدا کرد. کافیست وارد پارک شهر شوید تا در فضای وسیع و زیبای آن همه شلوغی ها را از یادتان ببرد.

پاییز که به شهر تهران قدم می گذارد، این پارک هم از زیبایی هایش بی نصیب نمی ماند و جلوه ای متفاوت را پیش روی تان می گذارد.
در وسعت 25 هکتاری این پارک می توانید یک پیاده روی پاییزی دلچسب داشته باشید و خاطره ای خوش ثبت کنید.
آدرس: تهران، خیابان وحدت اسلامی
advertising