ورمنجه پناهگاه حیات وحش کرمانشاه

گردشگریجاذبه های طبیعی

- 97/11/26
ورمنجه پناهگاه حیات وحش کرمانشاه

منطقه حفاظت شده ورمنجه کرمانشاه


ورمنجه یک منطقه طبیعی و پناهگاه حیات وحش در استان کرمانشاه است. پناهگاه حیات وحش ورمنجه در شرق جاده کرمانشاه- کامیاران قرار دارد.این منطقه از سال 1354 به عنوان منطقه حفاظت شده از سوی سازمان محیط زیست ایران معرفی شده است.
ورمنجه پناهگاه حیات وحش کرمانشاه
کوهستان ورمنجه داری پوشش گیاهی تنکی است که در دره های بسته و تنگ آن اندکی غنی تر است و عموما از درختان بومی منطقه مانند بنه، ون، بادام تلخ، ذغال اخته، بلوط، انجیر، ارژن، است. پوشش گیاهی و تنوع اقلیمی این منطقه جذابیت های طبیعی قابل توجهی را برای گردشگران به وجود آورده است.

جانوران این منطقه عبارتند از کل، بز وحشی، خرس قهوه‌ای، کبک، انواع عقاب، شاهین، دلیجه، سارگپه، کرکس و کلاغ. سابقا گله های پرتعدادی از کل و بز در منطقه وجود داشته که به مرور و با افزایش اسلحه در بین اهالی و از بین رفتن قوانین ممنوعیت شکار و همچنین عدم نظارت گسترده که در زمان گذشته بر منطقه بود به تدریج از تعداد این حیوانات بی آزار و بسیار زیبا کم و کمتر شد به گونه ای که الان نسل آنها در منطقه به احتمال غریب به یقین منقرض گردیده است . خرس، پلنگ، گرگ، روباه ، شغال و از پرندگان کبک، شاهین، عقاب و زغن ها رو می توان از جمله حیوانات منقرض شده منطقه می باشند.
advertising