دریاچه نئور اردبیل دریاچه آب شیرین و طبیعی

گردشگریجاذبه های طبیعی

- 97/09/08
دریاچه نئور اردبیل دریاچه آب شیرین و طبیعی

دریاچه نئور


به هر کدام از شهرهای ایران که بروید طبیعتی زیبا و منحصربفرد جلوی چشمانتان ظاهر می شود. شهر اردبیل در شمال غربی ایران با آب و هوایی مطبوع، طبیعتی بکر و دیدنی را در خود جای داده است و یکی از جاذبه های طبیعی اش دریاچه نئور است

دریاچه نئور آب شیرین و طبیعی می باشد ,این دریاچه از دو دریاچه کوچک و بزرگ که بهم متصل شده اند تشکیل شده است.عمق آب این دریاچه به 5/5 متر و در قسمتی از آن هم به 13 متر می رسد.طول دریاچه نئور بالغ بر 45 کیلومتر مربع می باشد.
دریاچه نئور اردبیل دریاچه آب شیرین و طبیعی
وجود بارندگی های مناسب و چشمه های فراوان در این منطقه باعث شده که آب دریاچه همیشه پرآب باشد. در فصل گرم سال گردشگران زیادی به کنار دریاچه می روند تا از هوای مطبوع آن استفاده کنند و در طبیعت بکر اطراف دریاچه مدتی را استراحت کنند. برای ماندن در کنار دریاچه هیچ امکانات هاصی وجود ندارد و فقط می توانید در چادر اقامت کنید.

در اینجا گیاهان متنوعی رشد می کنند بعضی از پرندگان مهاجر عبوری هم مدتی را در این دریاچه می گذرانند. نواحی اطراف این دریاچه در منطقه حفاظت شده لیسار قرار دارد و با توجه به قوانین خاصی مناطق حفاظت شده شکار پرندگان آبی این دریاچه ممنوع است و به همین دلیل هیچ عاملی حیات وحش آن را به خطر نمی اندازد.
در اطراف دریاچه گیاهانی مانند ,شبدر، بابونه، ‌بومادران، آلاله، نعناع وجود دارد.این پوشش گیاهی زیبایی خاصی در ان منطقه بوجود آورده است.

این دریاچه که به‌عنوان یک منطقه حفاظت شده زیست محیطی تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد که گردشگران و توریست نمی توانند به شکار پرندگان یا صید ماهی از این دریاچه داشته باشند.در دریاچه نئور می توان بچه ماهی قزل آلای رنگین کمان را دید.این ماهی ها بیشتر به عنوان کنترل جمعیت گامارس های موجود در دریاچه پرورش می دهند.

مسیر دسترسی


دریاچه نئور در 48 کیلومتری جنوب شرقی اردبیل به ‌طرف خلخال در یکی از دره‌ های کوهستان باغرو و در ارتفاع 2500 متری از سطح دریا با مساحتی بالغ بر ۲۱۰ هکتار که برای رسیدن به دریاچه دود 35 کیلومتر از شهر اردبیل به سمت شهر خلخال به ده بودالالو باید طی کرد,سپس جاده‌ای به طول ۱۳ کیلومتر را به سمت بالای کوه طی می کنیم و بعد از آن به روستای عباس آباد می رسیم که دریاچه را میبنیم.
advertising