دریاچه کوه گل در استان کهگیلویه و بویراحمد

گردشگریجاذبه های طبیعی

- 97/09/08
دریاچه کوه گل در استان کهگیلویه و بویراحمد

تنگ کوه گل


دریاچه کوه گل از آن دست جاهایی است که هر طبیعت دوستی باید برای یک بار هم که شده آن را ببیند، به خصوص که این دریاچه فوق العاده در کشورمان هم قرار دارد و بهانه ای برای دسترسی سخت و یا این که هزینه زیاد می شود هم وجود ندارد. کوه گل در استان کهگیلویه و بویراحمد در 8 کیلومتری شهر زیبای سی سخت قرار دارد و بخشی از طبیعت کوهستانی دنا محسوب می شود. دریاچه کوه گل مساحتی برابر نیم هکتار و عمقی ۱۵ متری دارد و همین موضوع باعث شده تا حیات آبی جالب و متنوعی داشته باشد. علاوه بر این پوشش گیاهی و جانوری که در تنگ کوه گل وجود دارد هم بسیار غنی است.
دریاچه کوه گل در استان کهگیلویه و بویراحمد
در فصل تابستان که پرنده هایی مثل مرغابی، اردک کله سبز، لک لک و چند گونه پرنده دیگر به آن مهاجرت می کنند. دریاچه کوه گل یا همان تنگ کوه گل گیاهان منحصر بفرد و خاصی هم مثل بابونه، قارچ کوهی، نعناع کوهی، پونه کوهی و ریواس دارد. اسمی که برای این منطقه گذاشته اند واقعا مناسب آن است چون هم انواع گل ها و گیاهان در آن رشد می کند و هم دریاچه ای محصور بین قله های پر برف است.

تنگ کوه گل جاذبه های گردشگری دیگری هم دارد که برای مثال می توان به دشت لاله های واژگون آن، آبشار تنگ نمک و منطقه ی حفاظت شده ی دنا که محل امنی برای رشد انواع گیاهان و جانوران است اشاره کرد.

مسیر دسترسی


برای دسترسی به این بهشت زمینی باید ابتدا به شهر یاسوج، مرکز استان چهار فصل کهگیلویه و بویر احمد سفر کنید. بعد از سفر به یاسوج و طی کردن مسافتی حدود 35 کیلومتر به طرف شمال غربی این شهر، به شهر سی سخت خواهید رسید.

در این شهر از هر کسی که بپرسید مسیر دسترسی به این دریاچه را به شما نشان خواهد داد. حدود 8 کیلومتر بعد از سی سخت به طبیعت زیبای اطراف این ناحیه خواهید رسید. برای دیدن دریاچه باید از تپه‌ بالا بروید. این پیاده‌روی حدود نیم ساعت به طول می‌انجامد. بنابراین بهتر است کفش مناسبی داشته باشید. البته به دلیل کوهستانی بودن انتظار نداشته باشید این مسیر را در زمان عادی طی کنید. متاسفانه سکوسازی‌های انجام شده کمی به بکر بودن این ناحیه آسیب زده است.
advertising