آبشار آب سفید لرستان عروس آبشارهای ایران

گردشگریجاذبه های طبیعی

- 97/11/14
آبشار آب سفید لرستان عروس آبشارهای ایران

لرستان شهر آبشارها


شهرت استان لرستان به‌ خاطر وجود آبشارهای زیبای آن است. در لرستان بیشتر از 33 رودخانه دائمی جریان دارد و به همین دلیل بلندترین آبشار، زیباترین آبشار ایران و عروس آبشارها در این استان به وجود آمده است. در خصوص آبشارهای لرستان این نکته را باید یادآور شد که دسترسی به این آبشارها بسیار آسان است و بسیاری از مردم به منظور سپری کردن اوقات فراغت خود به سوی این آبشارها روانه می‌شوند.
آبشار آب سفید لرستان عروس آبشارهای ایران
بیش ۵۰ آبشار بزرگ و کوچک در پهنه استان لرستان به وجود آمده است که قسمت زیادی از این آبشارها در مسیر رودخانه‌های این استان واقع شده‌اند. این در حالی است که آبشارهای هفتگانه لرستان هرکدام در نوع خود آبشارهای یگانه‌ای هستند که شاید نتوان نظیر آن‌ها را در نقاط دیگر ایران مشاهده کرد. آبشار آب‌سفید یکی از این آبشارهای هفتگانه است که در ادامه به توضیح بیشتر این آبشار می پردازیم.

آبشار آب سفید یکی از این آبشارهای هفتگانه لرستان


آبشار آب سفید، معروف به عروس زیبای آبشارهای ایران در جنوب شرقی استان لرستان و در دامنه های کوه های زاگرس واقع است. و دسترسی به آن با جاده از شهر الیگودرز امکان‌پذیر است. ارتفاع آبشار 70 متر و عرض تاج آن در فصل پر آبی حدود ۸ متر می‌باشد. این آبشار به رود رودبار لرستان می‌پیوندد و سرانجام به دز می‌ریزد. آبشار آب سفید در دره‌های تاریک در اثر فعالیت‌های زمین شناختی و فرسایش توسط آب در چندین هزار سال پدید آمده است.

علت نامگذاری آبشار آب سفید


آب آبشار با هوا مخلوط شده و بر اثر برخورد با سنگ‌ها حباب های سفیدی را تشکیل می دهد، این حباب های سفید باعث می شوند آبشار به رنگ سفید دیده شود و به همین دلیل نام آب سفید را بر روی این آبشار گذاشته شده است نهاده اند. آبشار آب سفید به زبان محلی های لرستان به “او اسبید” مشهور است. این آبشار به نام های دیگری همچون آبشار سفید آب و آبشار سفید هم نیز شناخته شده است

بهترین فصل سفر


برای سفر به این منطقه گردشگری در استان لرستان، بهترین زمان در فصل های بهار و تابستان است که شرایط آب و هوایی بسیار خنک و دلچسب است. چهره ی آبشار در فصل بهار بی نظیر است و می توانید ساعات بسیار خوشی را در این منطقه بگذرانید. اما در تابستان هم گردشگران زیادی به سوی این آبشار می آیند. این منطقه آب و هوای خنکی را در تابستان به شما هدیه می کند. درست است که شرایط آب و هوای مطلوب در فصل های بهار و تابستان است اما اگر کمی طاقت سرما را داشته باشید در پاییز و زمستان هم این آبشار بسیار زیبا و دیدنی است.
advertising