آبشار سیرود در منطقه ساوجلاغ استان البرز

گردشگریجاذبه های طبیعی

- 97/09/18
آبشار سیرود در منطقه ساوجلاغ استان البرز

آبشار سیرود


در استان البرز در منطقه ساوجلاغ یکی از چشمه ها و آبشارهای زیبای ایران قرار دارد که همه ساله در تمام فصول علی الخصوص در تابستان و بهار توریست های سراسر ایران را به سمت خود می کشاند.

اگر مسافری در حال گذشتن از البرز باشد قطعا سری به این منطقه نیز خواهد زد. این آبشار بعد از روستای مشهور شفید داران و در ارتفاعات سیرود قرار دارد. اندازه ی ارتفاع این آبشار را ده متر اندازه گیری کرده اند. نحوه ی ریزش و جوشش این آبشار بسیار جالب است چرا که از میان صخره هایی با حوضچه آب با عمق یک متر، این آبشار فوران کرده و به پایین می ریزد. ارتفاع آبشار سیرود از سطح دریا حدود 2140 متر می باشد.
آبشار سیرود در منطقه ساوجلاغ استان البرز
کوه های اطراف و البته پوشش گیاهی اطراف آبشار سیرود باعث شده که محل بسیار مناسب برای یک تفریح و گردش کامل یک روزه باشد. روستای سیرود در کنار رود سیرود واقع شده که این رود نیز روی 12 ماهه است یعنی در تمام سال جریان دارد. روستای سیرود در شمال غربی شهرستان ساوجبلاغ و در فاصله 100 کیلومتری تهران و در شمالی ترین قسمت شهر کوهسار واقع است.

این روستا در ارتفاع 2250 متری از سطح دریا و در منطقه ای کوهپایه ای قرار دارد که اطراف روستا با دیواره های بلند و بسیار زیبای صخره ای احاطه شده است. روستا در کنار رودخانه ای دائمی و زیبا هم نام روستا واقع شده است. این رودخانه در جهت شمال به جنوب از کوه های پلنگ دره و اخرک سرچشمه گرفته است به طوری که شاخه هایی از این رودها در برخی قسمت ها به صورت آبشارهای کوچک دیده می شود که منظره بسیار زیبایی بوجود آورده است.
اهالی این روستا گاهی تعطیلات جمعه های خود را به طور تمام و کمال در نزدیکی این محل زیبا می گذرانند. این آبشار در میان جاذبه های ایران شهرت دارد.

مسیر دسترسی


برای رسیدن به این محل باید مسیرتان را طبق بزرگراه کرج-قزوین، خروجی کردان، یعد از روستای کردان و ولیان، جاده خاکی به روستای سیرود ادامه دهید.
advertising