با ربات Posten صندوق پستی به درمنزل شما می آید

علمی و تکنولوژیرباتیک

- 97/09/19
با ربات Posten صندوق پستی به درمنزل شما می آیدامروزه ایمیل ، شبکه های پیام رسان مانند واتس اپ و... برای ارسال پیام استفاده می شوند اما نباید پست را نادیده گرفت، استفاده از فرآیند پست برای ارسال نامه ها و بسته های پستی و پیشرفته تر کردن این کار شاید ذهن مخترعان و مبتکران را به خود مشغول کرده باشد و باعث تغییر افکار ما که خاطرات زیادی با کارتون های آقای پستچی داشته ایم می شود، امروزه ربات هایی اختراع شده اند که کار پست را آسان تر کرده اند.
در این مطلب قصد داریم شما را با ربات Posten آشنا کنیم که یک ربات صندوق پستی هوشمند است و فعالیت آن به شکلی است که داخل شهر حرکت می کند، برای اینکار از یک حسگر استفاده می کند که به ربات کمک می‌کند مسیر خود را پیدا کند، با تکنولوژی این ربات دیگر نیازی نیست شما نامه را به پست برسانید زیرا با ربات Posten صندوق پستی به درمنزل شما می آید.
با ربات Posten صندوق پستی به درمنزل شما می آید
جالب تر اینکه این حسگر پاهای نامه‌رسان را نیز ردیابی می‌کند تا او را در مسیر دنبال کند. همچنین بسته های سنگین پستی را به جای نامه‌ رسان حمل نموده تا این ربات‌ها بتوانند به کارمندان در ارسال بسته‌ها کمک نمایند.
این اتفاق جالب توجه در کشور نروژ افتاده است زیرا سازنده ربات صندوق پستی هوشمند Buddy Mobility در این کشور بوده است.
نکته مهم این است که در مکان‌های انتخاب شده، ربات Posten می‌تواند جایگزین صندوق‌های پستی امروزی باشد، به شما اطلاع داده خواهد شد که ایمیل و پستی در راه است و شما می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا ربات را در خیابان بیاورید و بلافاصله منتظر بمانید و یا تحویل کتاب به درب منزل خود را در یک زمان مناسب برای شما اجرا نماید.

Posten-Norge طبق قراردادی که با یک استارت آپ نوپا، که در اسلو نروژ و سانفرانسیسکو اداره می‌شود، امضا کرده است تا ربات‌های خود را در خیابان‌ها به حرکت در آورند، این ربات‌ها به جعبه‌های بزرگ بر روی چرخ‌ها شباهت دارند، می‌توانند در حدود ۶ کیلومتر در ساعت سفر کنند و ودر حال حاضر، قادر به حمل و نقل مرسولات و بسته‌ها به ۱۰۰ گیرنده در روز هستند.
البته در آلمان یک روبات با نام PostBot توسط سرویس پست آلمان، Deutsche Post معرفی شده است واین ربات تنها ربات تحویل دهنده و ارسال کننده پستچی نیست.
اما این پایان کار نیست و هنوز جای پیشرفت دارد به خصوص برای افرادی که ایده های جدیدتری دارند.
advertising