رباتی برای کنترل رفتار کودکان

علمی و تکنولوژیرباتیک

- 97/09/03
رباتی برای کنترل رفتار کودکاناگر بخواهیم در مورد ربات های سرگرم کننده بخصوص برای سرگرمی کودکان صحبت کنیم یکی از آن ها ربات Shelly یک ربات لاکپشت هوشمند است واز قابلیت های جالب توجه آنها اینکه براساس رفتار کودکان واکنش‌ نشا ن خواهد داد به طور مثال ربات در مقابل رفتارهای خشونت‌آمیز یا بد رفتاری کودکان از خودش عکس العمل نشان می دهد مثلآ اگر روی لاک آن ضربه بزنید در لاک خود پنهان می‌شود.
رباتی برای کنترل رفتار کودکان

ربات لاک پشت:


هدف اصلی ساخت ربات لاک پشت ، جلوگیری از سوء استفاده از ربات‌هاست، در واقع این ربات به کودکان می‌آموزد که نباید با آنها بد رفتاری شود، در غیر اینصورت آنها می‌توانند با یک واکنش، ناراحتی خود را نشا ن دهند. این ربات برای بازی همزمان پنج تا هفت کودک ساخته شده است.
قسمت پشتی یا همان لاک ربات، شامل حسگرهای لرزشی تشخیص‌دهنده لمس می باشد و سیستم حرکتی این ربات نیز شامل چهار اندام حرکتی است که همه آنها به همراه سر و دم، متحرک می باشند.

ربات Shelly رباتی برای کنترل رفتار کودکان:


سازنده ربات Shelly که دانشگاه ملی سئول از کشور کره جنوبی است بیان داشته اند ربات لاک پشت توانایی دارد تا چهار رفتار خوشحالی، خشم، ترس و قهر را شبیه‌ سازی کند و در هنگام ترس به مدت 14 ثانیه در لاک خود پنهان ‌شود. محققان بعد از آزمایش دریافته اند که این ربات مزایایی دیگری نیز دارد مثلآ واکنش‌های هوشمندانه این ربات باعث می‌شود که مهارت‌های مربوط به کنترل رفتارهای خشونت‌آمیز در کودکان افزایش یابد و رفتارهای ناخواسته از طرف آنان کنترل شوند.
advertising