از ربات حشره ای پرنده چه می دانید

علمی و تکنولوژیرباتیک

- 97/08/28
از ربات حشره ای پرنده چه می دانیدربات بسیار کوچک که پهباد و شکل حشره می باشند درحین بلند شدن از زمین با مشکل رو به رو هستند و همه محصولات در زمینه ی ربات حشره ای با این مشکل به خاطر اینکه به منبع تغذیه انرژی مجهز بوده اند با همین اشکال دست و پنجه نرم می کردند. این ربات ها آینده تکنولوژی خوبی خواهند داشت.

البته دانشمندان و محققان دانشگاه University of Washington متوجه شدند که می شود از طریق لیزر برای یک ربات حشره‌ای که اسم آن RoboFly می باشد، انرژی بفرستند و نیازی به اتصال یک منبع تغذیه به ربات وجود نداشته باشد.
از ربات حشره ای پرنده چه می دانید

RoboFly از یک پرتو لیزر نامرئی نیرو می گیرد و به یک سلول فوتوولتائیک یعنی همان سیستم تولید برق از طریق نور روی ربات فرستاده می شود و به این شکل انرژی نور تبدیل به انرژی الکتریکی می شود وگروه محققان برد مدار ویژه ای را به ربات اضافه کرده که ولتاژ 7 ولت دریافت شده را به 240 ولت تبدیل نماید.

با این حال این میزان انرژی هنوز به حدی نیست که بتواند بال ها را حرکت دهد. به این منظور تیم محققان برد مدار ویژه ای را به ربات اضافه کرده اند که ولتاژ 7 ولت دریافت شده را به 240 ولت تبدیل می کند.اگر میخواهید این چنین ربات ها یی بسازید به تحقیق بیشتر و آزمایش خود شما بستگی دارد پس شروع کنید.
به این ربات یک میکرو کنترلر هوشمند را به همان مدار اضافه کرده اند که ربات می تواند مانند یک پرنده واقعی که می داند چه زمانی باید عضلات خود را برای بال زدن حرکت دهد، عمل کند و البته آزمایش های این ربات حشره ای پرنده تمام نشده است وهنوز برای مطالعه و آزمایش ، راه برای پیمودن وجود دارد.
advertising