ربات سگ هوشمند Aibo

علمی و تکنولوژیرباتیک

- 97/09/03
ربات سگ هوشمند Aiboشاید برای شما جالب باشد که ربات هایی ساخته شوند شبیه به حیوانات و البته همان کارهایی شبیه به موجود زنده را هم انجام دهند. بایستی بگوییم چنین اختراع هایی وجود دارد این ربات شاید برای افرادی که متآسفانه علاقه و یا وابستگی به حیواناتی مانند سگ پیدا کرده اند مناسب می باشد چون این ربات رفتاری شبیه به سگ دارد و البته از آزار حیوانات و اسیر کردن این موجودات در منزل توسط انسانها جلوگیری می شود، رباتی که شما را با آن آشنا خواهیم کرد ربات سگ هوشمند یا ربات Aibo می باشد.

ربو سگ Aibo رباتی هوشمند:


ربات سگ هوشمند Aibo رباتی دارای توانایی کنترل لوازم خانگی با استفاده از فرمان‌های صوتی می باشد که با این قابلیت ویژه، این ربات قادر به کنترل لوازم جانبی به راحتی هرچه بیشتر، تنها با یک فرمان صوتی دقیقا مشابه دستگاه‌های هوشمند خانگی شرکت‌های آمازون و گوگل خواهد بود.

ویژگی های ربات Aibo :


ویژگی های ربات هوشمند Aibo عبارتند از ابعاد 180x278x319 میلیمتر ،حافظه جانبی 64 مگابایت، نوع پردازشگر 64bit RISC Processor همچنین وزن 1.65 کیلوگرم می باشد.
ربات سگ هوشمند Aibo
سازنده آن شرکت سونی Sony ژاپن اعلام کرده بود که بازگشت به دنیای رباتیک را به زودی به تمام توان پیگیری خواهد نمود و این کار را با توسعه و تولید ربات‌هایی که مردم علاقمند به طراحی و قابلیت آن‌ها خواهند شد انجام خواهد داد و نکته جالب توجه این است که این ربات برای کودکان هم می تواند یک اسباب بازی سرگرم کننده باشد و خطراتی که حیوانات برای آن ها دارند را نیز نداشته باشد همچنین می تواند به عنوان ربات خانگی هوشمند جذابیت خود را داشته باشد.
advertising