Zenbo ربات هوشمند ایسوس معرفی شد

علمی و تکنولوژیرباتیک

- 97/10/10
Zenbo ربات هوشمند ایسوس معرفی شدتاکنون سیستم هایی بودند که موجب می شدند خانه تحت کنترل قرار گیرد اما هیچ دستگاهی معرفی نشد تا بتوان از طریق آن کنترل خانه را تحت اختیار گرفت. حال به تازگی ایسوس در نمایشگاه کامپیوتکس تصمیم گرفت تا با معرفی ربات هوشمند Zenbo همه چیز را تغییر دهد و رباتی که به وسیله آن می توان خانه را تحت کنترل قرار داد.

ایسوس درباره Zenbo بیان داشت:


زنبو برخاسته از جاه طلبی هایی جانی شی مدیرعامل ایسوس بوده که معتقد است هر خانواده باید دارای یک ربات باشند. زنبو ربات خانگی دوست داشتنی بوده که می تواند موجب کمک و سرگرمی برای اعضای خانواده باشد. به نظر می رسد ایسوس در درجه نخست این ربات را برای افراد مسن جهت کمک به آن ها طراحی کرد. Zenbo قرارها و برنامه ها را به یادآورده و اگر زمان مصرف دارویی باشد، به شما یادآوری می کند. همچنین ربات به دستگاه هایی هوشمند دیگر چون تهویه مطبوع، تلویزیون هوشمند، لامپ و برخی دیگر متصل شده و می توان آن را با دستور شما کنترل کند.

Zenbo همچنین در صورت ایجاد مشکی برای یکی از سالمندان خانواده آن را به اعضای خانواده اعلام می دارد. به گفته ایسوس این روبات اجتماعی مراحل ابتدایی هوش مصنوعی خود بوده و به مرور زمان پیشرفته تر نیز خواهد شد. Zenbo هرچند به آمازون اکو و گوگل هوم شبیه است اما ما را بیشتر به یاد ربات Jibo که چند سال قبل در Indiegogo آشکار شد، می اندازد. ایسوس در روبات هوشمند خود، صفحه نمایش لمسی قرار داده تا افراد شاهد حالت چهره آن بوده یا تماس ویدئویی برقرار کنند. متاسفانه ایسوس زمان عرضه ای برای Zenbo مشخص نکرده اما گفته شد ربات با قیمت 600 دلاری عرضه خواهد شد.
advertising