رهگیری چمدان در فرودگاه با کمک تلفن همراه

علمی و تکنولوژیاختراعات

- 97/10/13
رهگیری چمدان در فرودگاه با کمک تلفن همراهشرکت ایرباس از سیستم رهگیری چمدان مجهز به تراشه RFID‌ رونمایی کرد که امکان رهگیری چمدان با کمک تلفن همراه هوشمند را فراهم می کند.یکی از مهمترین مشکلات مسافران هوایی، گم کردن چمدان در فرودگاه است. شرکت ایرباس برای کاهش نگرانی مسافران سیستم پیشرفته رهگیری چمدان با کمک تلفن همراه هوشمند را توسعه داده

چمدان های Bag2Go ایرباس با همکاری شرکت تلفن همراه T-Mobile‌ و شرکت آلمانی چمدان سازی Rimowa تولید شده اند.

در این چمدان از تراشه RFID‌ (سامانه بازشناسی با فرکانس رادیویی) استفاده شده است. مسافران با استفاده از دوربین تلفن همراه، بارکد روی چمدان را اسکن و چمدان خود را شناسایی می کنند. همچنین این سیستم هوشمند در صورت باز شدن در چمدان بلافاصله پیام هشداری برای تلفن همراه مسافر ارسال می کند.

چمدان Bag2Go دارای یک ترازوی دیجیتال داخلی است که به مسافر برای تعیین وزن دقیق بار پیش از تحویل به فرودگاه کمک می کند.این چمدان در اندازه های مختلف در دست طراحی است و ایرباس قصد دارد آن را به صورت فروش یا اجاره در اختیار مسافران قرار دهد.

مسافران می توانند چمدان Bag2Go‌ را از شرکت های ارائه دهنده خدمات در فرودگاه مبدأ اجاره و در مقصد تحویل دهند. برخی شرکت ها آمادگی خود را برای ارائه این خدمات با قیمت 35 دلار اعلام کرده اند، اما ایرباس به دنبال کاهش این هزینه تا 11 دلار است.
advertising