بلوتانگ آبی نوعی ماهی آکواریومی زیبا

خواندنیحیوانات خانگی

- 98/04/18
بلوتانگ آبی نوعی ماهی آکواریومی زیبااین ماهی دارای بدنی کشیده با رنگ هایی بسیار خاص می باشد. برای نگهداری از این ماهی بهتر آکواریومی با ظرفیت بیشتر از 450 لیتر در اختیار داشته باشید. این ماهی بسیار مهاجم بوده و به خصوص نمی تواند حضور جراح ماهیان دیگر به خصوص آنهایی که دامنه رنگی یکسان دارند را تحمل کند پس بهتر است از کنار هم قرار دادن آنها پرهیز شود به غیر از سیستم های بزرگ. اگر چه تمامی جراح ماهیان به همراه ماهیان دیگر از غذاهای گوشتی استفاده می کنند ولی لازم است که انواع جلبک های دریایی ماکرونیز در اختیار آنها جهت تغذیه قرار داده شود. این دسته ماهیان انتخاب خوبی برای کنترل رشد جلبک ها در آکواریوم هستند.
دم ماهی معمولا صاف می باشد , اما زمانی که ماهی احساس خطر کند دم بلندتر می شودماهی با دم خود می تواند ضربات خطرناکی به دشمن وارد کند . نام های زرد و آبی مربوط می شود به رنگ این ماهی , ماهی جوان زرد روشن با نقطه آبی نزدیک چشم می باشد , وقتی دوره بلوغ را می گذراند رنگ آبی تمام بدن ماهی را در بر می گیرد و دم ماهی زرد می شود , وقتی ماهی کاملا بالغ شد دارای رنگی آبی زیبا با خطهایی باریک و تیره در طول بدن می شود .
بلوتانگ آبی نوعی ماهی آکواریومی زیبا

تولید مثل ماهی بلوتانگ آبی


میانگین ماهی بالغ 12 اینچ می باشد و به چند صورت تنهایی , جفت و یا در گروههای 10_12 تایی زندگی میکند .
وابسته به موقعیت در گروه های بزرگ در ریفها زندگی میکنند .
در زندگی گروهی بیشتر مستعد گرفتن بیماریهای خط کناری(lateral line) , فرسایش باله(fin erosion) , دیگر بیماریهای انگلی از دیگر ماهیان میشود .ماهی در سوراخ ها و شکاف های باریک تپه های مرجانی استراحت می کند و در مقابل دشمنان خود که tuna, bar jacks and tiger groupers می باشند در این شکاف ها مخفی می شود.

تغذیه ماهی بلوتانگ آبی


با توجه به اینکه این ماهی در کنار ماهیان دیگر از گوشت تغذیه می کند اما برای تغذیه به خزه و جلبک هم احتیاج دارد . رژیم غذایی این ماهی برای سلامت ریفها مهم است , (با خوردن خزه ها از رشد خزه ها و خفه کردن ریفها جلوگیری میکند)
همچنین خوردن خزه و جلبک ماهی را در برابر بیماری مقاوم می کند , از پرخاشگری ماهی کم میکند و به بهبودی ماهی کمک می کند . قراردادن جلبک خشک روی یک Rock و غذا دادن حداقل 3 بار در هفته کافی می باشد
advertising