نحوه نگهداری و مراقبت از لاک پشت

خواندنیحیوانات خانگی

- 98/04/04
نحوه نگهداری و مراقبت از لاک پشتامروزه بسیاری از افراد دوست دارند به جای نگهداری از سگ یا گربه که پر سر و صدا هستند از حیوانات دیگری مانند لاک پشت در خانه مراقبت کنند . این جانوربی آزار عمر طولانی دارد اما صدمات ناشی از حمل،گرسنگی وشرایط نگهداری آنها در منازل و نامتعادل بودن هوای محیط ممکن است موجب عمر کوتاه یا مرگ سریع آنها گردد.

دمای مناسب جهت نگهداری لاک پشت


بهترین دما برای نگهداری از لاک پشت دمای بین 25 تا 35 درجه سانتی گراد است. زیرا لاک پشت ها در دمای پایین تنبل می شوند و غذا نمی خورند پس در صورت لزوم از هیتر آکواریوم استفاده نمایید.
نحوه نگهداری و مراقبت از لاک پشت

آب مورد نیاز جهت نگهداری لاک پشت


لاک پشت برای زنده ماندن علاوه بر غذا به آب نیز نیاز دارد . آب مورد نیاز او برای پیشگیری از بیماری ها باید تمیز باشد به همین خاطر برای داشتن آبی سالم و با کیفیت شما باید از سیستم های فیلترینگ آب استفاده کنید.

تغذیه لاک پشت


برای غذا دادن به لاک پشت از رژیم غذایی مخصوص لاک پشت و تراپین استفاده کنید و مقدار مصرفی آن را با مشورت با دامپزشک تعیین نمایید.
هفته ای 2 تا 3 بار در یک تنگ جدا به لاک پشت خود غذا بدهید. اما از دادن غذای پس مانده به لاک پشت خودداری کنید زیرا موجب بیماری شده و میکروارگانیسم به وجود می آید.
advertising