ایگوانا عجیب ترین حیوان خانگی

خواندنیحیوانات خانگی

- 97/08/15
ایگوانا عجیب ترین حیوان خانگی

ایگوانارا بهتر بشناسید


اگر ایگوانا دارید و یا به فکر خرید آن هستید، بسیار حائز اهمیت است که از نیاز ها و شرایط نگهداری ایگوانا اطلاع کافی داشته باشید. باید توجه کنید که چه مواردی برای داشتن و نگهداری از ایگوانا لازم و ضروری است. این موارد بستگی به گونه ایگوانا، جنسیت و سن دوست مارمولک شما خواهد داشت.ایگوانا، حیوان عجیب و بسیار زیبایی است که برخلاف سایر گونه ها به یک محل نگهداری مناسب، غذا و درجه حرارات مناسب محیط نیاز دارد.

قفس ایگوانا


سایز ایده آل برای قفس و برای اینکه ایگوانا داخل قفس خود احساس راحتی کند، وابسته به سن ایگوانا است. اگر ما بخواهیم درباره یک نمونه جوان صحبت کنیم، قفس ایده آل در اندازه ۸۰x۵۰ سانتی متر و ارتفاع قفس ۱ متر خواهد بود.بااین حال، چون ایگوانا به مانند هر جاندار دیگری رشد خواهد کرد. سعی کنید که قفس بزرگتری را تهیه کنید. در غیر اینصورت، بعد از مدتی باید قفس را بزرگتر کرده یا قفس جدیدی تهیه کنید.داخل قفس درختچه کوچکی قرار دهید.

اسباب و وسایلی که باید در داخل قفس قرار دهید شامل:


ظرف غذای شیشیه ای یا سرامیکی
دیسپنسر آب
لامپ فلورسنت برای اطمینان از دریافت ویتامین D برای ایگوانا
یک چراغ به عنوان هیتر
چمن مصنوعی
سنگها و گیاهان تزئینی

درصورت امکان می توانید یک وان کوچک نیز اضافه کنید.
دمای مناسب برای رشد ایگوانا در طول روز بین ۲۷ تا ۳۳ درجه سانتی گراد است. در شب این دما کاهش یافته و به ۲۲ تا ۲۵ درجا سانتی گراد خواهد رسید. می توانید با یک دماسنج معمولی دمای داخل قفس را کنترل کنید. برای نگهداری ایگوانا در شرایط ایده آل رشد، دمای داخل قفس از فاکتورهای مهم به شمار می رود.
ایگوانا عجیب ترین حیوان خانگی

آموزش نگهداری ایگوانا



تغذیه ایگوانا


غذا خوردن روزانه از ضروریات نگهداری ایگوانا خواهد بود. غذاهایی که ایگوانا هرگز نباید از آنها بخورد، آنهایی هستند که از پروتئین حیوانی مانندغذاهاوگوشت های خشک تهیه شده اند. آنها هرگز نباید از مرکباتی مانند پرتقال، نارنگی و لیمو تغذیه کنند.
در زمان نگهداری ایگوانا، عادت های غذایی حیوان خانگی شما تغییر خواهد کرد. رژیم غذایی ایگوانا با عبور از سن جوانی به بزرگسالی و بلوغ، تغییر می کند. در سال اول، ایگوانا به مانند آفتاب پرست، از حشرات تغذیه می کند. بنابراین شما باید حشرات را در رژیم غذایی ایگوانا قرار دهید.
هنگامی که از زمان رشد عبور کرده و به یک ایگوانای بالغ تبدیل می شود،رژیم غذایی خود را تغییر داده و به یک حیوان گیاه خوار تبدیل می شود، انها خوردن حشرات را متوقف میکنند و به جای آن از برگ، گل، سبزیجات و میوه های تازه تغذیه می کنند.
این بسیار قابل توجه است که ایگوانا به صورت ذاتی حیوانی مهاجم است.برای ارتباط و تعامل بیشتر با ایگوانا، نیاز به سپری کردن زمان های بیشتر با حیوان دوست داشتنی خود خواهید داشت. ایگوانا واقعا توانایی این را دارد که به شما آسیب برساند اگر با دم او تماس داشته باشید. برای جلوگیری از این اتفاق، در تمام مراحل نگهداری ایگوانا، باید از سن پایین با او بازی کنید تا در صورت تماس با دم او، رفتار شما را تهاجمی تلقی نکند.
advertising