رمان دوست باهوش من نوشته النا فرانته

خواندنیکتاب و رمان

- 97/12/27
رمان دوست باهوش من نوشته النا فرانته

نویسنده رمان دوست باهوش من


رمان «دوست باهوش من» نوشته اِلنا فرانته می باشد. دوست باهوش من جلد اول از چهارگانه سری ناپل نوشته این نویسنده است. لنا فرانته، نام مستعار نویسنده‌ای است که تمایلی به فعالیت به صورت آشکار ندارد. نام او در فهرست 100 چهره تاثیر گذار قرن مجله تایم قرار گرفت و آثارش تاکنون به زبان های زنده دنیا ترجمه شده است. از النا فرانته، به عنوان پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین نویسندگان امروز ایتالیا و جهان یاد می‌کنند. شخصیت این نویسنده جذابیت کتاب هایش را دو چندان می کند. نویسنده‌ای که به رغم پرفروش بودن کتاب‌هایش در سراسر دنیا حاضر نیست, عیان شود و معتقد است کارش را با نوشتن تمام کرده و خودش و ظاهرش نباید تاثیری بر نظر خواننده داشته باشند. خود داستان راهش را پیدا می کند. فرانته در رمان مسحورکننده «دوست باهوش من»، دوستی‌ای را تصویر می‌کند که عمری به داراز می‌کشد. از طریق زندگی این دو دوست، نویسنده با چیره‌دستی داستان تغییر تدریجی محله و شهر و کشور را نیز روایت می‌کند. فرانته با تصویر صادقانه خشونت، عشق و اعتماد جاری در زندگی ثابت می‌کند از مهم‌ترین داستان‌نویس معاصر ایتالیاست.


مترجم و انتشارات رمان دوست باهوش من


این رمان ترجمه سودابه قیصری به تازگی در نشر ثالث منتشر شده است.

خلاصه رمان دوست باهوش من


در اين كتاب مسحور كننده ، ماجراى دوستى ايى را به تصوير مى كشد كه عمرى به درازا مى كشد. از طريق توصيف زندگى اين دو دوست ، نويسنده ى كتاب با مهارت داستانِ تغيير تدريجى محله،شهر و كشور اين دو دوست را براى خواننده ى كتاب تشريح مى كند.

گزیده ای از رمان دوست باهوش من


گاهی این حس را داشتم که لی‌لا به من وابسته است نه من به او. من از مرزهای محله عبور کرده بودم، به دبیرستان رفته بودم، با پسران و دخترانی بودم که لاتین و یونانی می‌خواندند، نه مثل او با کارگران ساختمانی، مکانیک‌ها، کفاش‌ها، میوه و سبزی‌فروش‌ها و بقال‌ها. وقتی با من درباره دیدو یا روش یادگیری کلمات انگلیسی یا دستور زبان سوم یا بحث‌هایی حرف می‌زد که با پاسکوئله می‌کرد، می‌دیدم که به وضوح احساس راحتی ندارد، انگار در نهایت او بود که نیاز داشت مدام ثابت کند به من در یک سطح قرار دارد
advertising