رمان جنایی و رمزآلود زن همسایه نوشته شاری لاپنا

خواندنیکتاب و رمان

- 97/12/14
رمان جنایی و رمزآلود زن همسایه نوشته شاری لاپنا

نویسنده رمان زن همسایه


رمان «زن همسایه» نوشته شاری لاپنا در زمره آثار پرفروش روزنامه نیویورک تایمز و روزنامه ساندی تایمز به شمار می‌رود. شاری لاپنا، پیش از آن‌که به نوشتن داستان روی بیاورد، به عنوان وکیل دادگستری و هم‌چنین مدرس زبان انگلیسی فعالیت می‌کرد. او نخستین رمان خود یعنی «زن همسایه» را در سال 2016 منتشر کرد که با استقبال چشمگیری مواجه شد و در فهرست پرفروش های نیویورک تایمز قرار گرفت. رمان زن همسایه در ژانر جنایی و فضایی رازآلود روایت می‌شود و نقطه قوت آن خط داستانی گیرایش است که خواننده را تا پایان در انتظار پاسخ سوالاتش می‌گذارد.

انتشارات و مترجم رمان زن همسایه


نشر آموت رمان «زن همسایه» را با ترجمه عباس زارعی منتشر کرد.

خلاصه رمان زن همسایه


شاید شایع‌ترین موضوع در رابطه با کابوس‌های هر پدر و مادری دزدیده شدن فرزندش در هنگام خواب باشد. حال این نگرانی در رمان زن همسایه تبدیل به ایده اصلی و نقطه‌ی آغاز شده است. به نظر می رسد که آن و مارکو کونتی در زندگی همه چیز دارند: رابطه ای عاشقانه، خانه ای زیبا و فرزند دلبندشان، کورا. اما یک شب، زمانی که آن ها در خانه ی همسایه شان، مهمان هستند، جنایتی وحشتناک به وقوع می پیوندد. این داستان، روایت زنی است که درگیر افسردگی پس از زایمان است و در زمان شروع داستان درحالی‌که از شوخی‌های نامتعارف همسرش در مهمانی به ستوه آمده دائما با این فکر دست‌وپنجه نرم می‌کند که نباید در این مهمانی حضور داشته باشد و حضور هر دوی آن‌ها به‌طور همزمان و تنها گذاشتن فرزندشان کار عاقلانه‌ای نبوده است و این سوال در ذهنش نقش بسته که کدام مادری چنین کاری می‌کند و نیز تصور آزاردهنده حرف‌های دیگران که او را مادری ناشایست قلمداد می‌کنند.

کمی بعد از ساعت 1 نیمه‌شب، بالاخره او مارکوی از خود بیخود را وادار به بازگشت به خانه می‌کند و زمانی که به مقابل درب منزل می‌رسند متوجه باز بودن آن می‌شوند. لحظه‌ی اضطراب و وحشت فرامی‌رسد، کورای کوچک در رختخوابش نیست و گویی پایان عمرشان فر ارسیده است.ابتدا همه انگشت اتهام را به سوی آن و مارکو می گیرند اما حقیقت، داستانی بسیار پیچیده تر از این ها است. کارآگاه راسباک می داند که این زوج آشفته، چیزی را از او پنهان می کنند. آن و مارکو هر دو خیلی زود درمی یابند که طرف مقابلشان، رازهایی سر به مهر دارد که برای سال ها نزد خود نگه داشته است. رمان زن همسایه، داستانی دلهره آور درباره ی فریب، دورویی و بی وفایی است که مخاطب را وادار می سازد که تا آخرین لحظه از این رمان، نفس خود را در سینه حبس نگه دارد.
advertising